Farage a descris eforturile de miliarde de lire sterline pentru a crea mai multe piste de bicicletă, de a îngusta drumurile și de a transforma străzile în fundături drept o „nebunie”.

Planul, sprijinit de către secretarul Transporturilor, Grant Shapps, a fost promovat pe fondul măsurilor de urgență pentru combaterea COVID.

Nigel Farage a avertizat că pandemia este folosită ca pretext pentru a impune politici „verzi” în cadrul „Build Back Better”, operațiunea prin care se realizează Marea Resetare.

„Dacă este vorba într-adevăr de măsuri necesare pentru îmbunătățirea mediului, ele nu pot fi aplicate decât într-o manieră judicioasă și cu o consultare adecvată și nu hoțește și cinic, sub acoperirea pandemiei”, a scris Farage în The Telegraph.

„Noul meu partid va prezenta candidați împotriva oricărui consilier local care susține noile piste de biciclete și închiderea drumurilor în alegerile locale de anul viitor”, a promis cel care are principalul merit al scoaterii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Semnalul virtuții verzi

Nigel Farage a afirmat că această problemă a devenit „foarte importantă” pentru noul său partid recent rebotezat.

Politicianul a declarat că Marea Britanie „nu își poate permite să cheltuiască bani pe proiecte «verzi» la modă, ca acesta”, și a adăugat că programul nu este altceva decât o oportunitate pentru Partidul Conservator de a-și „semnala virtutea și a-și dovedi atașamentul ecologic”.

Contrar afirmației că înlocuirea arterelor rutiere rezervate mașinilor cu piste de biciclete va reduce poluarea, o anchetă a Sunday Telegraph a dezvăluit că poluarea a scăzut în „așa-zisele cartiere cu trafic redus” după ce consilierii locali au eliminat pistele de biciclete.

Pistele de biciclete cresc poluarea

Ancheta a dezvăluit că nivelurile de dioxid de azot (NO2) erau mai mari pe 11 artere rutiere din sudul Londrei, după ce străzile au fost închise circulației automobilelor.

Invers, atunci când consiliul cartierului Wandsworth a renunțat la șapte piste de biciclete, nivelul de NO2 s-a diminuat.

Același fenomen s-a înregistrat și la Paris: când primărița socialistă Anne Hidalgo a închis mai multe artere principale pentru mașini, poluarea a crescut.

Explicația este cât se poate de simplă: reducerea numărului de artere a sporit aglomerarea mașinilor, pe arterele rămase deschise, timpul de așteptare și emisiile poluante.

Nigel Farage a declarat că aceste cartiere cu trafic redus „pot fi contraproductive pentru mediu” și chiar a afirmat că acestea sunt „categoric periculoase”, deoarece pot împiedica mașinile de pompieri și a ambulanțele să ajungă la timp în caz de urgență.

„Sunt atâtea probleme cu «cartierele cu trafic redus» încât încep să cred că acestea reprezintă perfect nebunia colectivă care pare să fi cuprins o mare parte a administrației britanice”, a scris Farage.

100.000 de lire per gospodărie

În total, ministerul britanic al Transporturilor s-a angajat să cheltuiască două miliarde de lire sterline pentru construirea de piste de biciclete și de trotuare în toată țara, în următorii cinci ani.

Premierul Boris Johnson a promis și reducerea emisiilor de dioxid de carbon în Marea Britanie la „zero net până în 2050”, care s-ar traduce într-o altă factură de trei miliarde de lire sterline, adică 100.000 de lire sterline per gospodărie britanică.

În noiembrie, Johnson a fost printre primii lideri mondiali care l-au sunat pe Biden să-l felicite, deși acesta nu a fost declarat oficial câștigător.

În legătură cu convorbirea telefonică, Johnson a declarat presei:

„Abia aștept să consolidăm parteneriatul dintre țările noastre și să lucrez cu el (Biden) în domeniul priorităților noastre comune – de la lupta împotriva schimbării climatice la promovarea democrației și la reconstruirea din nou mai bine (build back better) după pandemie”, a declarat Johnson.