ANPC vine cu lămuriri pentru românii care au primit două facturi la energie, pentru aceeași perioadă. Ce trebuie să facă consumatorii

ANPC vine cu lămuriri pentru românii care au primit două facturi la energie, pentru aceeași perioadă. Ce trebuie să facă consumatorii Sursa foto: Arhiva EVZ

Tot mai mulți consumatori români s-au trezit cu două facturi la energie, emise pentru aceeași perioadă, după ce și-au schimbat furnizorul. În acest context, șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a oferit explicații despre cum s-au produs aceste neplăceri, dar și despre ce trebuie să facă românii.

Horia Constantinescu, președintele ANPC, spune că facturile la dublu nu trebuie plătite mai ales dacă există două contracte, unul în desfășurare și unul notificat spre a fi reziliat sau închis.

Facturile la dublu nu trebuie plătite

Astfel, toți consumatorii care primesc două facturi la energie, emise pentru aceeași perioadă, nu trebuie să le plătească. Șeful ANPC a ținut să explice de ce se creează uneori confuzii și apar probleme.

„Vreau să ne lămurim clar că aici vorbim de o emitere automată a unor documente cu caracter fiscal. Deci, undeva, probabil, în spatele acestui document, cineva nu a operat în sistem faptul că acest consumator nu mai este beneficiarul serviciilor furnizorului de energie”, a spus Horia Constantinescu.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, pentru a se rezolva problema cât mai curând, consumatorii trebuie să ia legătura cu operatorul de energie la care este abonat. „Noi recomandăm permanent un prim contact cu operatorul economic pentru a-i da acestuia posibilitatea de remediere și aș vrea să înțelegem că cei mai mulți dintre furnizorii pe care i-am văzut aici au portofolii de câteva sute de mii de clienți. Cu toate acestea, ne confruntăm cu situații de genul acesta. Ceea ce nu poate vorbi cu siguranță despre un mod de operare”, a mai spus preşedintele ANPC.

Ce prevede regulamentul atunci când este schimbat furnizorul

Și vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy, a venit cu explicații în problema facturilor la dublu, menționând că în primul rând trebuie verificat dacă factura este pentru consumul curent sau este o factură de decont.

„În primul rând trebuie verificat dacă acea factură este pentru consumul curent sau este o factură de decont, pentru că regulamentul de furnizare prevede faptul că în cazul în care schimbi furnizorul, furnizorul vechi, în 40 de zile de la semnarea noului contract, trebuie să trimită o factură de decont.

E foarte posibil ca după ce am primit prima factură de la noul furnizor, să vină această factură de decont, de reglare a diferențelor de plată cu vechiul furnizor, care poate să fie cu plus, să poate să fie cu minus”, a spus acesta, potrivit antena3.ro.