ING Bank România a implementat o nouă soluţie în Home’Bank pentru persoanele fizice care doresc să transfere fonduri către un alt cont ING pentru prima oară, noua funcţie arătând clienţilor numele destinatarului pe scurt, doar la simpla completare a IBAN-ului, astfel încât se pot evita tranzacţiile eronate sau tentativele de fraudare.

”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacţie. Însă există situaţii în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greşit, moment în care începe un şir de acţiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienţii au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare şi numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoţii”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.

Cum funcționează filtrul?

Din aplicaţia mobilă Home’Bank sau de pe platforma de desktop, clientul introduce destinatarul folosind datele pe care le cunoaşte, de exemplu numele beneficiarului şi codul IBAN al contului ING .

Aplicaţia trimite solicitarea în baza de date a băncii pentru verificare, iar aceasta răspunde în timp real. Astfel, clientului îi este afişat rapid IBAN-ul şi numele prescurtat al deţinătorului real al acelui IBAN, sub formă de prenume şi iniţială nume respectiv denumirea trunchiată pentru companii, date pe care clientul le validează pentru a finaliza operaţiunea.

Fără vulnerabilități

”Aceasta era o vulnerabilitate exploatată şi de infractori care în mod intenţionat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a  se asigura că banii ajung unde trebuie.

Acum, clienţii persoane fizice au deja acest filtru, pe care în curând îl vom implementa şi pentru clienţii persoanele juridice care doresc să facă plăţi către alte conturi ING. Iar în ceea ce priveşte următorii paşi, trebuie să ne uităm şi în direcţia plăţilor interbancare.

În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va creşte încrederea clienţilor în sistemul de plăţi, prin prevenirea erorilor sau infracţiunilor financiare în sistemul bancar, ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”.

Sursa: ZF