„Investigatiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet, indica faptul că serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking și nu există pericolul unei breșe de securitate. DDoS presupune afectarea disponibilității sistemelor informatice sau întreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-încărcarea serviciului/sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de system. În astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot să nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate”, se arată într-un comunicat al băncii.

Datele ING arată că banca are, în prezent, 1,3 milioane de clienţi activi, 830.000 de clienţi de salariu şi 712.000 de clienţi activi ce folosesc servicii digitale. În acest context, şase din 10 clienţi activi fac plăţi la POS în fiecare lună, iar 67% din banii folosiţi de clienţi sunt non-cash.

ING Bank a mai suferit o avarie de aproape 11 ore în septembrie 2016 și de două ore în luna august 2016.

 

Te-ar putea interesa și: