Aeroportul Băneasa se închide pe timpul nopţii. Zeci de curse, reprogramate

Aeroportul Băneasa se închide pe timpul nopţii. Zeci de curse, reprogramate

Niciun avion nu va mai decola sau ateriza noaptea, între orele 22.00 şi 06.00. Măsura intră în vigoare în 29 octombrie. Astfel, zeci de zboruri vor fi reprogramate.

Potrivit unor surse din cadrul Direcţie Aviaţiei Civile, deciza de astăzi este un pas spre transformarea aeroportului Băneasa într-unul "vip", pentru că, odată cu intrarea în spaţiul Schengen, acest aeroport nu va mai putea efectua curse în afara zonei Schengen.

Motivul: nu poate fi atestat pentru că nu îndeplineşte condiţiile minime. De exemplu, odată ce România va fi acceptată, avioanele de pe Băneasa nu vor putea zbura spre Anglia

"Toate aeroporturile din marile oraşe au restricţii în ceea ce priveşte orele de zbor, iar taxele sunt mari. Şi la noi se vor mări taxele, iar perioada de interdicţie a zborurilor s-a modificat de la 24.00-07.00 la 22.00 -06.00. Companiile au ştiu că se va lua această decizie şi unele şi-au ajustat deja o parte din zboruri", au explicat, pentru EVZ, sursele citate.

 

În timp ce companiile Wizz Air, Blue Air vor trebui să reprogrameze o parte din zboruri, compania Germanwings nu va fi afectată.

Astfel, Wizz Air a anunţat că este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă, reprezentanţii Blue Air spun că 38% dintre cursele aeriene vor fi afectate de noile restricţii de zbor, acestea fiind decalate între 20 de minute şi două ore.

Locuitorii din jurul aeroportului, cei mai câştigaţi

Zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidenţială. Sute de case şi blocuri au apărut peste noapte, fără să-şi pună problema noii proprietari că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceştia au cerut să se înterzică zborurile noaptea şi chiar să ceară desfinţarea aeroportului.

Boagiu: Aeroportul Băneasa va deveni în doi ani city airport

În ceea ce priveşte modernizarea Aeroportului Băneasa Aurel Vlaicu, strategia prevede transformarea destinaţiei aeroportului dintr-una preponderentă pentru cursele de tip "low cost" într-una pentru segmentul business.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara în decembrie anul trecut că din 2013 noul city-airport Aurel Vlaicu va deservi în general curse mici, în marea majoritate business sau VIP, practicând tarife care să respecte standardele de calitate impuse.

Totuşi, acesta îşi va păstra funcţia civică, adică se vor mai efectua zboruri-şcoală, zboruri-ambulanţă şi tehnice. "Până în 2015 vor fi cheltuite 20 de milioane de euro pentru lucrările de modernizare, iar în 2011 va avea loc procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului", au explicat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.

 

Ne puteți urmări și pe Google News