Noi informații privind schimbarea cărților de identitate. S-a stabilit termenul limită
- Simona Suciu
- 16 noiembrie 2022, 07:03
România trebuie să se alinieze directivelor Uniunii Europene care cer shimbarea carților de identitate. Documentele vor suferi modificări majore și vor avea mai multe elemente de siguranță.
Ministerul Afacerilor Interne va aduce modificări împortante în ceea ce privește cărțile de identitate. Acestea vor avea un cip, o semnătură electronică și vor fi mult mai mici.
Primii care au primit cărțile de identitate electronice au fost locuitorii din Cluj, județ în care s-a derulat, în ultimul an, un proiect pilot. Acesta va fi însă extins la nivel național.
„Au fost emise deja 5.287 de cărți electronice de identitate în Cluj . Până în vara anului viitor vom extinde la nivel național emiterea CEI. Astfel estimăm că la nivelul Municipiului București vom începe sa implementăm acest proiect în intervalul lunilor iunie-iulie 2023, iar continuarea extinderii la nivelul marilor municipii se va realiza în a doua parte a anului 2023“, a declarat Lucian Bode, ministrul de Interne.
Multe informații
Noul document va înlocui treptat, până în august 2031, actuala carte de identitate aflată în circulație din 1997, potrivit termenelor stabilite de Regulamentul (UE) 1157/2019, care a intrat în vigoare în data de 2 august 2021.
Cărțile de identitate electronice au dimensiunea unui card bancar și, pe lângă informațiile regăsite pe actualele buletine, au și un cip pe care sunt stocate două amprente digitale și o amprentă facială. Peroanele care nu doresc un astfel de act electronic din motive religioase, pot solicita un document fără cip.
Semnătură electronică
Noul act de identitate va conține și o semnătură electronică a titularului, fapt care ar trebui să mai reducă birocrația în ceea ce priveșre relația cu instituțiile statului. De asemenea, documentul va înlocui cardul de sănătate. O altă noitate este că și copiii, indiferent de vârstă, vor putea avea o carte de identitate electronică, dacă părinții solicită acest lucru.
„Termenul de valabilitate al cărții electronice de identitate se stabilește în funcție de vârsta titularului pentru a fi în concordanță cu modificările fizionomiei acestuia. De asemenea, se poate solicita emiterea unui nou CEI, înainte de expirarea termenului de valabilitate, în funcție de evenimentele de stare civilă sau administrative din viața cetățenilor”, se arată într-un comunicat de presă al MAI.