Pandemia a schimbat comportamentul elevilor. Care sunt cele mai mari frici ale copiilor

Pandemia a schimbat comportamentul elevilor. Care sunt cele mai mari frici ale copiilor

Restricțiile impuse în pandemie au avut un impact destul de grav asupra copiilor. Anxietatea și tulburările de comportament se numără printre cele mai des întâlnite efecte.

Pandemia a schimbat comportamentul elevilor! Un studiu realizat de Asociația Proacta Edu relevă că peste jumătate dintre copii au avut probleme de concentrare în timpul școlii online. 1 din 5 copii suferă de anxietate. În cadrul studiului au fost chestionați 930 de elevi de gimnaziu și liceu. Aceștia au răspuns la întrebări completând un formular online.

Pandemia a schimbat comportamentul elevilor! 40% dintre ei trăiesc cu groaza de a nu pierde un apropiat

Peste 30% dintre elevi susțin că cel mai mult le lipsește joaca alături de prieteni. Peste 40% spun că trăiesc cu groaza de a nu pierde pe cineva drag.

Asociația Proacta EDU a aplicat în perioada 3-15 februarie un chestionar online, în rândul a 930 de elevi din clasele V-IX. Le-au fost chestionate emoțiile pe care le-au trăit în timpul școlii online, dar și nevoile psihologice. De asemenea, a fost avut în vedere modul în care se raportează în această perioadă de tranziție.

Potrivit rezultatelor, 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare. Peste 19% dintre ei au acuzat stări de anxietate. 37% dintre respondenți au invocat lipsa prietenilor, iar 30,1% interacțiunea fizică din timpul școlii. Aproape 40% dintre elevi spun că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag. Peste 25% s-au temut că vor claca în fața emoțiilor puternice.

Sfaturile psihologilor pentru profesori și părinți: Să fim atenți să simtă prezența noastră

Nicoleta Albert, psiholog și președinte Proacta EDU, a vorbit despre posibilele soluții pentru copiii care se simt singuri și izolați, după o perioada prelungită de învățat de acasă.

“Ceea ce avem noi de făcut, profesori și părinți, este să fim mai preocupați de modul în care le suntem cu adevărat alături. Dincolo de ceea ce ei ne declară să fim atenți la modul în care ei se simt. Să simtă prezența noastră. Este un element de conștientizare în a fi mai atenți la nevoile noastre și a avea mai multă grijă de casă și familia în care copiii noștri învață”, a explicat psihologul.

Revenirea la școală: elevii au emoții legate de teste și teze

Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei. 30% au cerut sprijin prietenilor, iar peste 8% nu au avut la cine să apeleze.

În ceea ce privește revenirea în sălile de clasă, elevii susțin că au emoții legate de teste și teze. De asemenea, unii dintre ei se tem de posibilitatea de a nu fi înțeles bine materia predată în sistem online.

“Elevii trec printr-o tranziție acum și nu este una ușoară, iar ei trebuie să știe că au unde apela, atunci când vor să vorbească, să fie ascultați, să ceară un sfat. Școala are și șansa de a se împrieteni cu elevii săi, iar orele de dirigenție pot fi cadrul în care se fac pași către această nouă relație. Latura emoțională e mai importantă ca niciodată în procesul educațional. E și un mod de a exersa empatia, o lecție de care avem nevoie în relațiile interumane”, a declarat psihoterapeutul Marilena Gheorghiță.

Sursa: Antena 3

Ne puteți urmări și pe Google News