Din puțul gândirii lui Marean! Iote ce spune candidatul de la sectorul 5 despre Primăria Capitalei: Marian Vanghelie: ,,Transportul public este ca libertatea. O ai și nu îți dai seama cât de importantă e!”

Din puțul gândirii lui Marean! Iote ce spune candidatul de la sectorul 5 despre Primăria Capitalei: Marian Vanghelie: ,,Transportul public este ca libertatea. O ai și nu îți dai seama cât de importantă e!”

Suspendat din funcția de primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie nu a putut să stea prea mult timp departe de viața politică. Zilele trecute, acesta și-a lansat Partidul Dreptatea Socială, al cărui președinte este. Într-un scurt interviu pentru Evenimentul zilei, edilul care nu deszăpezea străzile din sector a vorbit despre cam ce ar trebui să facă „primul gospodar” al Capitalei, despre Gabriela Firea, și despre salvarea RATB și RADET

- Evenimentul zilei: Când ați lansat Partidul Dreptatea Socială (PDS), ați vorbit despre prioritățile Bucureștiului. Care ar fi acelea?

Marian Vanghelie: RADETul şi RATB-ul. Nu metroul cum a zis Gabriela Firea. Metroul nu este la Primăria Capitalei, ea ar trebui să vorbească despre ce are municipalitatea în subordine, că nu îi dă ei nimeni metroul, mai ales că acolo costurile sunt de cinci ori mai mari, iar Primăria nu este în stare să gestioneze problema celor două regii, dar să mai ia şi Metrorex sub aripă.

- La un moment dat s-a discutat de privatizarea RADET. Cum vedeți această opțiune?

- Nicăieri în lumea asta statul nu vinde Regiile...

- Dar bucureștenii sunt afectați din cauza datoriilor pe care le-a acumulat RADET.

- Ştiu că sunt afectaţi, dar rezolvarea nu stă în vânzare. În primul rând n-aş privatiza RADET. Aş face investiţiile necesare. Poţi să iei un privat pe un procent foarte mic care să aducă bani foarte mulţi, pentru că acolo este o investiţie sigură. Şi banii vin de la cetăţeni fără să faci nimic. Nu mai putem să facem aceleaşi mişcări pe care le-am făcut cu Apa Nova. RADETul nu este de vânzare

- Deci, cum vedeți această rezolvare?

-Prin investiţii, printr-un plan de reorganizare. Trebuie schimbată toată ţeava din pământ, chiar dacă poate dura câţiva ani, dar nu mai ai probleme. Şi dacă vine un privat, credeţi că le va schimba mai repede? Eu nu cred. Chiar dacă are un buget de un miliard de euro, Primăria Capitalei ar putea să ia un credit pe 20 de ani şi să investească în ceva sigur cum este RADET- ul.

- Aveți idee câți bani ar costa această investiție?

- N-am făcut încă un calcul, dar dacă măsurăm câtă ţeavă este sub pământ, vedem care este preţul şi facem un calcul. Nu e o mare filozofie. Numai să se vrea. Primăria Generală trebuie să se ocupe de acest aspect

- Despre RATB?

- Şi acolo sunt probleme. Sunt câţiva politicieni din ăştia şmecheriţi care inventează soluţia că Uniunea Europeană ne obligă să facem societate comercială. În alte ţări din Europa nu există transport public? Dacă în Franţa se poate ca Regia să rămână la municipalitate, atunci şi în România se poate, nu? Franţa nu este în UE, că nu mai înţeleg?

- Păi și ce ar trebui făcut?

- Nu trebuie transformată în societate comercială. Sunt cei doi paşi pentru care mulţi au fost interesaţi de RATB: să o faci societate comercială şi apoi să o privatizezi pe bucăţi sau toată odată. Acolo trebuie un plan de reorganizare. Acolo este o investiţie destul de mare de pe timpul lui Videanu. Nu trebuie decât să fim puţin manageri.

- Cât de important este transportul în comun?

- Ştiţi cum e cu transportul în comun, ca să fac o paralelă, exact ca şi cu libertatea. O ai şi nu îţi dai seama cât de importantă e, când nu o mai ai atunci îţi dai seama. Mâine dacă se blochează transportul în comun nenorocim peste 50% din bucureşteni. Transportul comun este vital în orice oraş.

- Dacă ați candida la Primăria Capitalei, RADET și RATB ar fi prioritățile dumneavoastră?

- Da, acestea ar fi priorităţile mele.

- Deci vă gândiți să candidați?

- Eu mă gândesc la multe. O să vă anunţ când o să iau o decizie.