Editura Evenimentul si Capital

Nutriționiștii spun că mesele sănătoase ajută creierul. Alimentele de nota 10, în perioada examenelor

Autor: | | 0 Comentarii | 1489 Vizualizari

Adolescenții și studenții se află în această perioadă în focurile examenelor. Teste extrem de importante, precum Bacalaureatul, lucrări de licență sau examenele din sesiune, se apropie, iar tinerii trebuie să știe că un factor important în această perioadă de învățat îl constituie alimentația

Tinerii care trec în această perioadă prin focurile examenelor, dar și părinții, trebuie să știe cât de importantă este alimentația sănătoasă pentru creier. Pe de altă parte, mesele nesănătoase contribuie la scăderea capacității creierului, astfel că pot afecta eficiența copiilor în timpul învățatului. Potrivit consilierului nutrițional Grațiela Balaș, o cantitate crescută de Omega-6 în alimentație are efecte proinflamatoare și oxidante, dăunătoare asupra sănătății mintale. Recomandarea principală este, deci, reducerea consumului de alimente bogate în Omega 6: grăsimi vegetale – uleiul de porumb, de floarea-soarelui – și produsele derivate, margarină, produsele de patiserie, cofetărie, fast-food, biscuiți și snack-uri.

Uleiul de măsline, cel mai indicat

La polul opus este Omega 3, un adevărat combustibil pentru creier. Aportul de Omega 3 se asigură prin consumul de pește, ulei de pește, alge, fructe de mare, ulei de in, de rapiță, de soia, nuci, alune. Nucile și alunele trebuie consumate crude, nu prăjite sau sărate. Este recomandat peștele gras oceanic, de apă rece, (mai ales somon sălbatic, sardele, macrou, ton și hering). Peștele trebuie preparat fără adaos de grăsime, în tigăi antiaderente sau la cuptor. Dintre toate uleiurile vegetale, uleiul de măsline este cel recomandat.

Ce ne ajută la gândire

Carnea de pasăre (fără piele) și ouăle de la păsări hrănite natural, fără hormoni și chimicale), carnea de vânat sunt surse bune de proteine și vitamina B12. „Proteinele participă la fabricarea de neuro-transmițători (acetilcolina, serotonina, dopamina). Aceștia sunt responsabili pentru procesele de gândire, pentru formarea rețelelor neuronale prin care neuronii comunică între ei. Vitamina B12 se absoarbe mai greu după vârsta de 50 de ani și de aceea este important un aport crescut în această perioadă a vieții”, afirmă Grațiela Balaș.

Glucoza reglează memoria

O cantitate mai mare de glucoză în sânge și în creier este necesară în perioadele în care creierul este solicitat intens. Pentru îmbunătățirea memoriei este recomandată o dietă bogată în carbohidrați (miere, fructe și legume, dar și paste făinoase, pâine, cereale integrale).

Legumele, un rol major

Ciocolata și vinul roșu susțin memoria prin conținutul bogat în antioxidanți care contribuie la protejarea creierului împotriva îmbătrânirii și a îmbolnăvirii. De asemenea, legumele sunt recomandate pentru funcționarea optimă a creierului. Broccoli, conopida, varza de Bruxelles, dar și roșiile, morcovii, ciupercile, spanacul sau sparanghelul sunt printre cele mai recomandate legume.

„Pentru o minte sănătoasă avem nevoie, pe lângă o alimentație sănătoasă, de o formă de mișcare fizică pe care să o efectuăm zilnic (sport, dans, mersul pe jos, activități fizice în gospodărie)”, conchide Grațiela Balaș.

Ce trebuie evitat pentru a nu inhiba activitatea cerebrală

„Există și substanțe alimentare care inhibă activitatea cerebrală. Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare sunt astfel de exemple, care pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului (agitație, anxietate)”, afirmă și nutriționistul Lygia Alexandrescu. Specialistul a subliniat că substanțele care trebuie cât mai puțin consumate sau chiar eliminate, pentru o bună sănătate a minții, sunt alcoolul, aditivii alimentari artificiali, îndulcitorii artificiali, extractele de cola, grăsimile hidrogenate, nicotina.




Alte articole din categoria: Sănătate

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
Tema zilei
14:40 Surse: MINISTERE de FORȚĂ în noul cabinet AGITĂ SPIRITELE în PSD 14:11 Lista noilor miniștri din Guvernul Mihai Tudose 13:30 LIVE TEXT - PSD și-a ales noii miniștri. SURPRIZELE pregătite de Liviu Dragnea. Numărul 2 din PSD regretă cabinetul Grindeanu - surse. Justiția, aruncată între PSD și ALDE 11:34 Lider PSD RUPE TĂCEREA: „Dragnea NU E INFAILIBIL. Nimeni nu știe dacă Tudose va conduce bine Guvernul” 06:28 LISTA NOULUI GUVERN! Ultimele negocieri din cadrul PSD au dus la definitivarea listei miniștrilor din executivul ce va fi condus de MIHAI TUDOSE 20:20 Băsescu l-a „UMILIT” pe Gelu Vișan în direct la TV! Replica pe care nu o va uita NIMENI. Vișan califică gestul lui Băsescu: M-a surprins și m-a întristat în același timp! 18:16 Tudose şi SECRETELE SOŢIEI SALE. Sunt în joc MILIOANE DE EURO. Detalii explozive 12:03 ULTIMA BOMBĂ ÎN PSD! S-a vorbit despre o MARE TRĂDARE 11:46 Lista echipei lui Tudose: Numele de miniștri vehiculate în PSD - surse 11:04 Desființarea unui minister și „spargerea” Dezvoltării, variante de lucru în PSD - surse 01:16 Băsescu, STAND-UP CU NOUL PREMIER: „Dacă vedeți în unele poze fața lui Tudose..." 01:14 Olguța A RATAT ŞANSA CARIEREI. Toți membrii PSD vorbesc despre asta 01:11 Dan Andronic, IPOTEZĂ-ȘOC în cazul lui Tudose. Strategia lui Iohannis 00:50 Băsescu TUNĂ și FULGERĂ după numirea lui Tudose premier: „Iohannis a făcut CEL MAI URÂT lucru! TRĂDARE” 22:36 Inedit! Reacția SRI despre premierul PSD Mihai Tudose 22:18 BOMBĂ ÎN PSD! Tudose A FOST DENUNŢAT LA DNA. Planul lui Dragnea SE POATE NĂRUI. Rămâne de văzut CE REACŢIE VA AVEA IOHANNIS 19:22 Iohannis: „Îl desemnez pe domnul Tudose ca viitor prim-ministru” - LIVE TEXT 17:11 Dragnea A FOST ATACAT DUR de Ciutacu: ,Mă gândesc să mă p.. împotriva vântului și să țin cu Tudose” 15:55 Propunere SURPRIZĂ a PMP pentru funcția de premier 15:06 CONSULTĂRI la COTROCENI. Băsescu: „Desemnarea PSD este una ratată, menită să-l atragă pe Iohannis într-o capcană. PMP l-a propus premier pe Sigfried Mureșan” | LIVE TEXT

Articole salvate