Ce ascultă publicul tânăr. Topul matinalelor radio

Ce ascultă publicul tânăr. Topul matinalelor radio Kiss FM, Sursa Foto- Facebook

Tinerii preferă Kiss FM: DesKiss Dimineața, lider național și vice-lider în Capitală. Morning ZU, în scădere, dar încă este pe primul loc în București.

Ce posturi de radio preferă tinerii, ce emisiuni îi fac să se trezească cu zâmbetul pe buze și ce realizatori îi țin lipiți de undele radio?

Morning ZU, liderul incontestabil pentru ascultătorii urbani

În București,  pentru ascultătorii cu vârste între 18 și 49 de ani, liderul incontestabil al matinalelor este Morning Zu, cu Daniel Buzdugan și Mihai Morar, care adună peste 80.000 de ascultători în fiecare dimineață. Kiss FM are 60.000 de ascultători.

Cu toate acestea, emisiunea lor a pierdut ceva public față de anul trecut și este urmărită îndeaproape de DesKiss Dimineața, cu Cătălin Oprișan, Ciprian Dinu și Corina Băcanu. Ei au reușit să crească numărul de ascultători și să depășească Morning Glory, cu Răzvan Exarhu, care acum ocupă locul al treilea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe locul al patrulea se menține Magic Morning, cu Liana Stanciu, care a câștigat și ea audiență față de anul trecut. Pe locul al cincilea se află Deșteptarea de pe Europa FM, cu Vlad Petreanu, George Zafiu și Luca Pastia, care nu au înregistrat schimbări semnificative. O surpriză plăcută vine de la Radio Guerrilla, care a urcat pe locul al șaselea, grație emisiunii cu Mihai Dobrovolschi, Gilda Comârzan și Nic Cocârlea.

 

Radio ZU. Sursa Foto- Facebook

 

La nivel național, situația este diferită - Kiss FM, cel mai ascultat

Matinalul Kiss FM este cel mai ascultat în rândul tinerilor, devansând Morning Zu, care a coborât pe locul al doilea.

Singura schimbare în top 10 este între România Actualități, care se situează pe locul opt, și Rock FM, care a urcat pe locul 3. Matinalul Rock FM are și un avantaj la market share, adică are un public mai fidel, care stă mai mult timp pe post.

Acestea sunt cele mai noi date despre audiența emisiunilor matinale de radio, pe publicul comercial, realizate în perioada august – decembrie 2023, potrivit Pagini de Media.

Audiența matinalelor radio este în cădere, în epoca podcasturilor

Audiența matinalelor radio este în cădere liberă. Niciun post de radio nu mai reușește să atragă tinerii, care se îndepărtează tot mai mult de acest mijloc de informare și divertisment. Este o tendință care se manifestă de mai mult timp, dar care s-a accentuat în toamna lui 2023.

Potrivit unui studiu realizat de IMAS și Mercury Research, pe publicul comercial, adică ascultătorii cu vârste între 18 și 49 de ani, numărul celor care ascultă radioul în fiecare dimineață a scăzut cu 370.000 față de anul precedent, ajungând la puțin peste patru milioane.