Veşti proaste pentru majoritatea şoferilor din România. Majorări noi de preţuri. Astfel, au crescut tarifele pentru șoferii sub 30 de ani, pentru toate categoriile de autovehicule. Faţă de aprilie 2020, noile tarife ale polițelor de răspundere civilă auto (RCA) obligatorie prezintă variații ușoare.

Conform sursei citate, tarifele sunt în creștere pentru 26 de categorii de clienți RCA. Procentele sunt cuprinse între 0,1% și 9,4%. Pentru celelalte 9 categorii de consumatori, prețurile au scăzut între 0,1% și 2,5%.

Astfel, șoferii în vârstă de 30 de ani sau mai puţin vor plăti 3.032 lei (n.r. – față de 2.870 lei în aprilie 2020) pentru autovehiculele cu o capacitate cilindrică mai mare 2.500 centimetri cub. În octombrie 2019 ei plăteau 2.664 de lei şi 1.871 lei în martie 2019.

Pentru categoria 1.801-2.000 cmc, aceiaşi șoferi vor plăti 1.605 lei, după ce în aprilie 2020 achitau 1.523 lei, iar în octombrie 2019 1.444 lei. Pentru același tip de autovehicule, șoferii cu vârste între 31 şi 40 ani, tariful RCA va fi de 1.301 lei, față de 1.035 lei în aprilie 2020 şi 1.003 lei în octombrie 2019.

Veşti proaste pentru majoritatea şoferilor din România

De asemenea, proprietarii autovehiculelor cu cilindree între 1.401-1.600 cmc și care au între 31 și 40 de ani vor achita un tarif RCA de 931 lei. Trebuie subliniat că tarifele de referință nu reprezintă şi tarifele la care sunt încheiate polițele RCA în piață.  Tarifele de referință constituie, totuşi, un reper important pentru şoferi.

Amintim că la începutul anului, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, anunţa că preţurile poliţelor RCA ar putea creşte după ce decontarea directă va fi obligatorie.

„Necazul la RCA e că nu decid eu pentru mine, ci decid pentru un terţ. Şi atunci evident că nu mă mai interesează calitatea. În momentul ăla mă uit numai la preţ. Adică e ca şi cum aş cumpăra pentru tine asigurare, o plătesc din banii mei şi o foloseşti tu.

Oricât ţin la tine, nu cred că m-aş duce la cel mai scump produs. Compensarea directă transformă RCA într-un fel de CASCO. Asta şi noi am propus-o la precedenta criză a RCA, în 2016. ASF a venit cu acest proiect, îl analizăm şi noi, o să discutăm cu dânşii.

Dubiul cel mai mare vine din posibila creştere a preţurilor, pentru că ştim că în acest moment decontarea directă există în legislaţie, este permisă din 2016, are un succes moderat, pentru că este nouă, dar sunt doar câteva procente din cei care au RCA.

Ar avea avantajul că îi schimbă pe consumatori din logica «Eu vreau un produs foarte ieftin, pentru că este pentru alţii.» Consumatorul o să fie mai atent. Contează că e ieftin, dar şi să aibă o reţea bună de service-uri, să se facă reparaţiile prompt”, spunea Bogdan Chiriţoiu.