UEFA nu mai vrea ca sticlele sponsorilor să fie scoase din cadru la Euro 2020
- Daniel Teodoreanu
- 18 iunie 2021, 16:58

Reprezentanţii UEFA au transmis jucătorilor care vor participa la conferinţele de presă de la Campionatul European 2020 să nu mai mute sticlele sponsorilor aşa cum a făcut Cristiano Ronaldo luni, înaintea dialogului cu jurnaliştii care i-au pus întrebări despre meciul cu Ungaria.
UEFA nu mai vrea ca sticlele sponsorilor să fie scoase din cadru la Euro 2020. Ulterior, gestul lui Ronaldo a fost copiat de Paul Pogba şi Manuel Locatelli, care joacă la Sassuolo, în Serie A. Dacă în cazul mijlocaşului de la Manchester United a fost vorba despre faptul că este musulman şi dezaprobă alcoolul, în cazul italianului n-a fost vorba decât despre o glumă.
În acest context, UEFA „a reamintit echipelor participante că aceste parteneriate sunt destinate organizării turneului şi pentru a asigura dezvoltarea fotbalului în toată Europa, în special pentru tineri şi femei”.
Managerul competiţiei, Martin Kallen, a subliniat joi că problema principală a fost gestul lui Ronaldo. Reprezentantul forului fotbalistic european a explicat că există o oarecare înţelegere faţă de jucătorii care adoptă acest comportament, faţă de alcool, din motive religioase.
Desigur, această referire l-a vizat pe Pogba. În ciuda celor semnalate, UEFA nu a luat nicio măsură împotriva jucătorilor care au depăşit protocoalele agreate cu sponsorii turneului final găzduit de mai multe ţări, printre care şi România. Apelul lansat a fost, totuşi, unul foarte clar.
UEFA nu mai vrea ca sticlele sponsorilor să fie scoase din cadru
Mai-marii UEFA le-au cerut jucătorilor celor 24 de echipe să nu mai mute băuturile sponsorilor. Ultimatumul a fost transmis oficialilor responsabili din jurul fiecărei naţionale.
Kallen a mai completat că regulile turneului impun respectarea acordurilor UEFA cu sponsorii, chiar dacă unii jucătorii cu norme religioase de respectat „nu vor avea o sticlă de alcool în faţa lor”.
Astfel, el a recomandat responsabililor relaţiilor cu mass-media de pe cele 11 stadioane din Europa să îndepărteze sticlele de bere înainte de sosirea unui jucător musulman.
Coca-Cola şi Heineken se numără printre cei 12 sponsori de nivel înalt şi au o contribuţie financiară majoră în veniturile totale ale turneului ale cărui costuri se ridică la aproape două miliarde de euro, conform BBC.
https://youtu.be/fLJt5ByLA7o