Ruta „chic”, destinata iubitorilor de lux, incepe la ora 8.00 de la o cafenea de pe bulevardul Saint Germain, continua cu buticurile din cartierul exclusivist Passy, cu galeriile de arta de pe Rue du Faubourg-Saint-Honore si se termina, la 10.00 seara, intr-un bar de pe Avenue Montaigne, intre un Dior si un Valentino.
Aceasta este doar una dintre propunerile specialistilor francezi in turism pentru o zi de cumparaturi la Paris. In capitala Frantei s-a dat startul celei de-a doua editii a operatiunii „Soldes by Paris”, prin care revendica titlul de „capitala a shoppingului”, la concurenta cu destinatii deja clasice precum Londra, New York sau Dubai.
Pana pe 20 ianuarie, turistii pot alege intre cinci astfel de rute tematice, chic, trendy, creativ, romantic si insolit, „maratoane ale modei” cum le numesc francezii. Dificil sa nu cazi prada tentatiei! Tocmai pe acest impuls pentru cumparaturi mizeaza si comerciantii: sunt antrenate pe aceste rute nu mai putin de 1.500 de magazine ce afiseaza reduceri de pana la 80a si circa 500 de companii din industria turismului.
Plimbari intre doua magazine
Ofertele sunt dintre cele diversificate, pentru a satisface toate gusturile si, mai ales, toate buzunarele, scrie presa franceza. Cu un buget de comunicare de jumatate de milion de euro, autoritatile franceze si-au stabilit o tinta clara: Parisul sa devina capitala mondiala a turismului de shopping, in aceasta iarna.
Primaria Parisului a tiparit harti speciale destinate acestui eveniment, chiar si linii de transport fiind infiintate in cele mai importante cartiere comerciale ale capitalei franceze. Intre doua magazine, turistii pot descoperi galerii de arta si muzee celebre, restaurante cu istorie sau baruri cu iz englezesc.
Chiar daca nu s-au asociat evenimentului, alte 12.000 de magazine din Franta, de la cele de lux pana la marci lipsite de renume, practica reduceri consistente de preturi in aceasta perioada.
ORASE-MAGNET
Romanii prefera Viena si Milano
Cand vor sa faca cumparaturi in perioada soldurilor, romanii aleg Viena (outletul Parndorf) sau Milano. Capitala Frantei este preferata doar ca destinatie de weekend, de Ziua Indragostitilor sau de Martisor, de unde si oferta extrem de redusa pentru pachete turistice cu destinatia Paris din aceasta perioada.
„Parisul inca nu are „brand” ca destinatie de shopping”, spune Alin Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45. „Desi il avem in promovare ca destinatie de shopping, Parisul nu suscita interes. Cei care se focuseaza pe Paris doresc pachete in care sa combine vizite culturale cu descoperiri pe cont propriu. Probabil si promovarea initiativei „Soldes by Paris” isi va spune pe viitor cuvantul in alegerea Parisului ca destinatie de cumparaturi”, explica Eugenia Jovmir, directorul de marketing al Perfect Tour. Potrivit acesteia, la Paris merg pentru shopping cunoscatorii si englezii, la care hainele sunt mai scumpe.