Toți consumatorii trebuie să fie atenți la facturi. Specialiștii recomandă să sesizeze autoritățile

Toți consumatorii trebuie să fie atenți la facturi. Specialiștii recomandă să sesizeze autoritățileEnergie electrică.Sursa foto: Arhiva EVZ

Fostul președinte al Agenției Europene de Reglementare în Energie Răzvan Nicolescu a anunțat că Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a demarat acţiuni de control la companiile de energie electrică şi gaze, după scandalul facturilor uriaşe.

Răzvan Nicolescu îndeamnă consumatorii să facă sesizări în cazul facturilor nejustificat de mari.

„În primul rând trebuie să știm câte asemenea facturi sunt. Omul de rând trebuie să sesizeze autoritățile. Nu pot să le spun nici să nu-și plătească facturile. Se pot trezi cu penalități, sunt cazuri și cazuri.

Suntem în mai multe situații. Sunt facturi emise ilegal, sunt facturi la care actualizarea s-a făcut pe o perioadă mai îndelungată decât cea prevăzută de contract.

Ce înseamnă acest lucru? Dumneavoastră ați plătit 10 lei timp de cinci luni și în a șasea lună n-ați mai plătit 10 lei și a venit o actualizare și ați plătit 1.000 de lei.

Este acea actualizare făcută corect sau toată cantitatea în plus consumată și identificată la citirea contorului a fost corelată cu un preț mare?”, a explicat Răzvan Nicolescu la Antena 3.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat, marți, că românii ar trebui să nu plătească facturile greșite la energie electrică, respectiv pe cele care nu respectă legea plafonării și compensării.

Ce verifică ANRE

ANRE a demarat acțiuni de control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte:

- respectarea obligației privind emiterea de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației;

- respectarea obligației de transmitere, in termenul legal, a răspunsului la reclamațiile consumatorilor referitoare la facturi și plata compensațiilor aferente în cazul depășirii termenului;- respectarea obligației de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal.

Ne puteți urmări și pe Google News