Sindicaliştii din Ambulanţă, în război cu Arafat. Ei reclamă „situaţia critică” în care se află serviciul sub coordonarea DSU

Sindicaliştii din Ambulanţă, în război cu Arafat. Ei reclamă „situaţia critică” în care se află serviciul sub coordonarea DSU Sursa foto: Facebook/ Raed Arafat

Sindicaliştii din serviciile de Ambulanţă au transmis faptul că susţin demersurile ministrului Sănătăţii, Alexandru Rafila, care vrea să preia coordonarea activității ambulanţelor şi unităţilor de primiri urgenţe, din cauza „situaţiei critice” provocate de șeful DSU, Raed Arafat.

Sindicaliștii din FDSAR, în război cu șeful DSU, Raed Arafat

„Federaţia Naţională Sindicală Ambulanţă din România a decis a se implica cu toate pârghiile pe care le are la dispoziţie în susţinerea ministrului Sănătăţii, prof. univ. dr. Alexandru Rafila, în demersurile pe care le face în vederea organizării şi responsabilizării Ministerului Sănătăţii privind coordonarea unităţilor medicale de urgenţă din subordinea Ministerului Sănătăţii, respectiv Serviciile Publice de Ambulanţă şi Unităţile de Primire a Urgenţelor, unităţi sanitare care începând cu ianuarie 2014 sunt coordonate operaţional de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, departament care nu s-a limitat la coordonarea operaţională a situaţiilor de urgenţă până la restabilirea normalităţii, conform legii, ci a dorit să controleze tot, ignorând atribuţiile şi responsabilităţile Ministerului Sănătăţii”, au transmis sindicaliștii din serviciile de Ambulanţă.

Pe lângă asta, sindicaliștii au anunțat „acţiuni sindicale de mare amploare, indiferent de consecinţe”, din cauza „situaţiei critice în care se găsesc Serviciile Publice de Ambulanţă”.

Referendum pentru scoaterea Serviciilor Publice de Ambulanţă de sub autoritatea DSU

FNSAR a inițiat inclusiv un referendum la nivelul Serviciilor Publice de Ambulanţă, astfel că, dintre cei 7.924 de angajati care si-au exprimat votul, nu mai puțin de 7.833 de angajati au votat pentru ramânerea în subordinea si coordonarea totala a Ministerului Sănătății, 39 de angajati au ales să se abțină, iar 52 de angajati au votat pentru rămânerea sub coordonare operatională a DSU.

„Urmare a analizei comparative de la an la an, începând cu 2015, privind dezvoltarea administrativă, dezvoltarea resurselor umane, a bazei tehnice de transport şi a aparaturii medicale, cât şi a pregătirii profesionale continue, s-a constatat o scădere semnificativă, fapt care ne îngrijorează, urmând ca în termen scurt/mediu, Serviciile Publice de Ambulanţă dacă se va continua a fi coordonate de două ministere, vor deveni ruine ale medicinei de urgenţă.

Analizând activitarea Serviciilor Publice de Ambulanţă desfăşurată pe perioada pandemiei, rolul, locul şi implicarea prin volumul de activitate, coroborată cu analiza comparativă a perioadei 2015-2021, s-a constatat că Serviciile Publice de Ambulanţă se află într-un real pericol de deprofesionalizare, neglijare şi posibilă desfiinţare, după o istorie de peste 115 ani de activitate desfăşurată în condiţii diferite prin care a trecut România”, au scris sindicaliștii în memoriul înaintat Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului României, Camerei Deputaţilor, dar şi partidelor aflate la guvernare.

DSU reacționează la acuzațiile sindicaliștilor

DSU se apără, reiterând faptul că: „Ideile generaliste lipsite de date concrete furnizate în Memoriu ne surprind şi prin prisma faptului că în cei peste 8 ani de activitate a DSU, în şedinţele lunare CIMST (Comisia Interministerială de Suport Tehnic), unde participă şi reprezentanţi ai Federaţiei mai sus menţionate, respectiv, o delegaţie a Ministerului Sănătăţii, printre care se numără şi managerul Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, aceste subiecte nu au fost expuse, ba mai mult, în funcţie de temele propuse s-au găsit permanent soluţii în scopul consolidării şi evoluţiei activităţii acestora, care, în final, contribuie la consolidarea întregului sistem naţional integrat de urgenţă.

În urma controalelor operaţionale au fost dispuse peste 1.800 măsuri şi recomandări de remediere, în scopul optimizării activităţii şi asigurarea unui climat optim şi de calitate a serviciilor prestate la nivelul structurilor responsabile cu acordarea asistenţei medicale de urgenţă. Astfel, în perioada 2017 - 2022 au fost achiziţionate 821 de autospeciale pentru serviciile publice de ambulanţă. Pentru cele 821 autospeciale achiziţionate pentru serviciile publice de ambulanţă, IGSU al MAI a plătit în total 300.181.623,47 lei (60.680.754 Euro), sumele provenind din proiectele finanţate din fonduri europene (Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Infrastructură Mare)”, a explicat DSU.