„Ar exista totusi o diferenta: romanii sunt mai concentrati pe design si vor sa fie trendy, in pas cu moda”, a explicat Simmai. De aceea, pe piata romaneasca se vand mai bine telefoanele hi-tech, sofisticate si cu un design evoluat, criteriul estetic fiind mai important decat cel functional.

Clujenii acorda asistenta tehnica strainilor

Solutiile pe care le ofera unitatea de dezvoltare si cercetare Nokia Enterprise Solutions (Nokia ES) din Cluj-Napoca nu sunt folosite de niciun client roman – companie, operator de telefonie mobila sau utilizator.

Clientii provin din tari precum Austria, SUA sau chiar Japonia. Unitatea este in plina dezvoltare si a inaugurat ieri noul sediu, in cladirea de birouri Olimpia Business Center.

O alta divizie a Nokia va deschide, la sfarsitul acestui an, o fabrica de telefoane mobile in comuna clujeana Jucu. Deocamdata, strategia companiei nu prevede modalitatile in care cele doua unitati, singurele Nokia din Romania, ar putea colabora.

Nokia ES Cluj are, in prezent, 110 angajati, compania cautand specialisti in software pentru alte 12-15 posturi, dupa cum a explicat ieri directorul de dezvoltare a produselor Nokia ES Romania, David Bechtel.

Aici se dezvolta produse destinate pietei de afaceri, unitatea fiind impartita in patru departamente: dezvoltare de produs si software, servicii profesionale personalizate, asistenta tehnica pentru clienti si departamentul de infrastructura a centrului.

Nokia ES se adreseaza catre patru mari categorii de clienti: utilizatori individuali, companii, operatori/furnizori de telefonie mobila si dezvoltatori de software /dispozitive. In prezent, potrivit lui Bechtel, divizia Nokia ES are unitati in trei tari: Finlanda, SUA si Romania. In Romania a ajuns anul trecut, dupa ce Nokia a cumparat dezvoltatorul de software Intellisync.