România, parte din noul coridor de transport și aprovizionare finanțat de G7. Adina Vălean explică semnificația acestei decizii pentru țara noastră

România, parte din noul coridor de transport și aprovizionare finanțat de G7. Adina Vălean explică semnificația acestei decizii pentru țara noastră Președinția G7, deținută de Italia. Sursa foto: Wikipedia

România a fost inclusă în noul coridor de transport și aprovizionare finanțat de țările G7. Decizia a fost luată în cadrul întâlnirii din Japonia a miniștrilor Transporturilor din G7. Adina Vălean explică ce semnificație are această decizie pentru țara noastă și ce beneficii ne aduce.

Miniștrii de Transporturi ai țărilor G7, reuniți în Japonia, au decis ca România să fie inclusă în noul coridor de transport și aprovizionare. Acesta va funcționa pe ruta Asia Centrală, Marea Caspică și Marea Neagră.

România, prin portul Constanța, va reprezenta o poartă importantă a mărfurilor care intră în Uniunea Europeană, urmând să fie demarate, pe ruta Asia Centrală, Marea Caspică şi Marea Neagră, investiții de 600 de miliarde de euro.

Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a fost prezentă la reuniunea liderilor G7 din Japonia. Oficialul român susține că includerea țării noastre în acest coridor reprezintă un pas cu adevărat important.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Este o conjunctură de mare semnificație pentru România, pentru că, în contextul războiului din Ucraina, membrii G7 acordă o importanță deosebită dezvoltării conectivității în regiunea noastră. Toată regiunea Dunării, a Mării Negre și a Portului Constanța capătă o semnificație deosebită pentru conectarea viitoare a Moldovei și Ucrainei cu Uniunea Europeană și cu piețele externe”, a spus Adina Vălean, la Antena 3 CNN.

Măsurile luate de Uniunea Europeană cu privire la brațul Sulina

Uniunea Europeană a inclus Ucraina și Moldova în Mecanismul pentru Interconectarea Europei. Acesta prevede dezvoltarea unor proiecte de infrasructură de transport și energie.

„Am finalizat un studiu pentru o cale ferată cu ecartament european, care să lege Lvov, Iași, Chișinău și Odessa. Fluxul de mărfuri va funcționa mult mai bine, iar România, Moldova și Ucraina ar putea să servească mai mult piața europeană și externă”, a mai adăugat Adina Vălean.

O altă măsură adoptată la nivelul Uniunii Europene este aceea de a menține brațul Sulina drept principala cale navigabilă în Delta Dunării, susține comisarul european pentru Transporturi.

„Am fost recent în Ucraina și am vorbit cu ministrul adjunct despre Dunăre. Le-am reamintit faptul că orice dezvoltare în regiune trebuie să fie agreată bilateral cu statul vecin.

Cred că au înțeles foarte bine că proiectele de succes sunt cele de comun acord și nu cele care se fac împotriva cuiva.

Eu mă aștept să se întărească colaborarea între Ucraina și România, pentru simplul fapt că există interese comune”, a mai declarat Adina Vălean.