Ride Sharing are viitor în România. COTAR solicită abrogarea legii taximetriei

Ride Sharing are viitor în România. COTAR solicită abrogarea legii taximetriei

Ride Sharing. Președintele Federației operatorilor de transport, Augustin Hagiu, a declarat, pentru Evenimentul zilei, că a fost surprins de noua poziție, adoptată de Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, în cadrul dezbaterii de joi din subcomisia de dialog social din cadrul Ministerului Transporturilor privind de Ordonanță de Urgență pentru reglementarea serviciului de transport alternativ - ride sharing.

Augustin Hagiu ne-a mai spus că noua poziție a COTAR, de abrogare a actualei legi a taximetriei, e un semnal clar că toate părțile sunt acum pentru reglementarea activității de ride sharing, iar legea taximetriei trebuie să fie supusă unei modificări de esență, astfel încât să schimbe complet fața lucrurilor

 

La rândul lor, reprezentanții Clever care au participat la lucrările subcomisii în calitate de experți în mobilitate urbană și economie digitală, au spus și ei că „marea surpriză a dezbaterilor a fost poziția reprezentantului industriei de taxi, domnul Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, care a cerut explicit în față autorităților desființarea taximetriei prin abrogarea legii nr. 38/2003, după ce domnul Ștefănescu a depus amendamente de susținere a transportului alternativ prin reducerea taxelor de autorizare a aplicațiilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

 

“Ne bucură faptul că toți partenerii sociali prezenți au fost de acord cu reglementarea aplicațiilor și apreciem implicarea lor în dezvoltarea unui cadru legislativ corect și absolut necesar pentru milioane de români care folosesc în mod activ aceste aplicații.” au declarat reprezentanții Clever.

 

Cei de la Clever consideră că șoferii de taxi trebuie să existe în continuare pe piață de transport din România: Promisiunea noastră este că vom lupta alături de ei pentru actualizarea și modernizarea cadrului legislativ destinat taximetriei, astfel încât cele două tipuri de servicii de transport să coexiste într-un mediu concurențial corect și modern, în beneficiul direct al pasagerilor.

 

Discuțiile de luni au vizat propunerea de Ordonanță de Urgență pentru reglementarea serviciului de transport alternativ - ride sharing, publicată oficial de către Ministerului Transporturilor în data de 23 mai 2019 și aflată în acest moment în proces de transparență decizională, luni urmând să aibă loc dezbaterea publică.

 

Beneficiile directe și indirecte plătite de companiile de ride sharing în România sunt, în prezent, conform unui studiu PwC România, de peste un miliard de lei anual. Reglementarea pe care industria și-o dorește va aduce în anul 2023, conform aceluiași raport, aproximativ 1,9 miliarde de lei în beneficii directe și indirecte către bugetul statului.

 

Până în prezent s-au strâns peste 400.000 de semnături pe o petiție care cere reglementarea serviciilor de ride sharing.