CRED – 42 de milioane de EURO pentru reeducarea PROGRESISTĂ a PROFESORILOR

CRED – 42 de milioane de EURO pentru reeducarea PROGRESISTĂ a PROFESORILOR

În acelaşi timp cu bătălia dusă de ONG-urile pro „diversitate” pentru adoptarea Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală , un alt proiect, numit „CRED”, contribuie, pe bani grei, la educaţia profesorilor în spirit progresist.

Lansat în noiembrie 2017 de fostul ministrul Educației, Liviu Marian Pop, proiectul strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) are, oficial, ca obiectiv abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial şi se va derula până în 2021, având un buget de aproximativ 42 milioane de euro.

Noile planuri-cadru

La începutul lunii mai, echipa CRED, condusă de Merima Petrovici, managerul proiectului, avea doar 15 oameni, cu toţii funcţionari publici. Lor li se vor alătura 160 de angajaţi: experţi în educaţie. Potrivit surselor Evenimentului zilei, experţii vor proveni în cea mai mare parte de la o federaţie a ONG-urilor specializate din educaţie, apropiată de promotorii „diversităţii” şi „corectitudinii politice”.

Ne puteți urmări și pe Google News

În această vară, 60 de profesori cu experienţă în formarea cadrelor didactice vor deveni „formatori de formatori”. Aceştia vor pregăti 900 de alţi profesori, care vor deveni, la rândul lor, formatori. Pentru patru ore pe zi, un expert ar putea ajunge să câştige până la 4.000 de lei net pe lună. Cele 55.000 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial vor fi „formate” pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru. În metodologia de selecţie a experţilor din echipa de implementare a proiectului se spune că „proiectul CRED îşi propune în mod special promovarea abordărilor integrate (în sensul realizării conexiunilor cu viaţa reală) şi inovatoare ale noului cadru curricular”.

„Accentul pe diversitate și pe acceptarea și valorizarea acesteia”

Despre acest nou cadru curricular, Evenimentul zilei atrăgea atenţia în octombrie anul trecut că a fost elaborat în spiritul „corectitudinii politice”. Spre exemplu în Programa pentru istoria de clasa a V-a stă scris :„În ciclul gimnazial (disciplina istorie – n.red.) își asumă să stimuleze asumarea multiculturalității și a perspectivelor multiple”, dar și „formarea unor mecanisme intelectuale care să prevină apariția de stereotipii, să combată discriminarea și xenofobia”.

Toate bune și frumoase neam spus, asta este, experții noștri au făcut un manual ideologizat, conform cu ceea ce progresiștii numesc și cultivă: „corectitudinea politică”. Citind mai departe în programă a devenit clar că nu ne-am înșelat: „La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturală, socială, politică, de gen etc) și pe acceptarea și valorizarea pozitivă a acesteia.

Diversitatea definește lumea contemporană, iar înțelegerea , acceptarea și valorizarea diferențe lor sunt fundamentale pentru dobândirea competențelor sociale și de comunicare, cu un rol semnificativ în evoluția ulterioară a elevilor. O parte din conținuturile propuse răspund direct acestei zone de interes prin abordarea unor teme controversate și sensibile”.

Doar Programa pentru clasa a V-a s-a schimbat

Urmează în toamnă să vedem cum vor fi „formate” cele 55.000 de cadre didactice să predea în conformitate cu celelalte planuri-cadru, deoarece doar noile programe şcolare pentru clasa a V-a s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017- 2018. Noile programe pentru celelalte clase se vor aplica astfel: pentru clasa a VI-a: începând cu 2018-2019; ­ pentru clasa a VII-a: începând 2019- 2020; pentru clasa a VIII-a: începând 2020-2021. Fix în 2021 când se va încheia şi „CRED”. Cam mare coincidenţa! (Cătălin Pena)

Subvenţie de 600 de lei pentru fi ecare participant şi 150 de premii

Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.