Proiectul „România Educată”, prezentat la un eveniment organizat de ONU. Klaus Iohannis: „Transformarea educației presupune atingerea provocărilor globale actuale”

Proiectul „România Educată”, prezentat la un eveniment organizat de ONU. Klaus Iohannis: „Transformarea educației presupune atingerea provocărilor globale actuale” Sursa: Facebook/ Sorin Cîmpeanu

Proiectul România Educată a fost prezentat de ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul „Summit-ului privind Transformarea Educației”, eveniment organizat la inițiativa Secretarului General al Organizației Națiunilor Unite, Antonio Guterres. Ministrul Cîmpeanu a făcut o trecere în revistă a principalelor teme de dezbatere și a prezentat concluziile „Summit-ul privind Transformarea Educației”. Obiectivul declarat al manifestării a fost identificarea unor soluții în vederea concentrării tuturor factorilor responsabili pentru a asigura o mai bună finanțare a sistemelor de educație în perspectiva implementării Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă a ONU.

Evenimentul de la New York s-a petrecut în perioada 16 – 19 septembrie și a fost organizat la inițiativa Secretarului General al Organizației Națiunilor Unite, Antonio Guterres. Din partea României a fost prezent președintele Klaus Iohannis care a susținut implicarea României în elaborarea politicilor din educație. De altfel, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, țara noastră a fost una dintre cele 10 care au co-prezidat cele 5 linii de acțiune în procesul de pregătire a summit-ului.

„Obiectivul declarat al Summit-ului a fost coagularea tuturor factorilor resposabili pentru o mai bună finanțare a educației în vederea implementării Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă a ONU, dar mai ales pentru reforma educației și pentru a contracara regresul înregistrat în atingerea obiectivului de dezvoltare durabilă a educației, în contextul în care perioada de criză sanitară a fost definită atât la nivel UNESCO, cât și la nivel ONU, în peste 190 de state membre, drept o adevărată catastrofă educativă/generațională”, a arătat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Potrivit spuselor sale, în acest context au fost propuse cinci linii de acțiune tematică după cum urmează: Școli incluzive, echitabile, sigure și sănătoase; Învățare și abilități pentru viață, muncă și dezvoltare durabilă; Profesori, predare și carieră didactică; Învățare și transformare digitală; Finanțarea educației.

Ne puteți urmări și pe Google News

România a găzduit manifestările dedicate profesorilor

Ministrul a precizat că România a co-prezidat a treia linie de acțiune tematică, cea dedicată profesorilor și carierei didactice.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a făcut o trecere în revistă a evenimentelor care s-au desfășurat în cadrul Summitului, arătând care au fost principalele teme de dezbatere. Summit-ul a debutat vineri, 16 septembrie, cu Ziua mobilizării, dedicată vocii tinerilor, viziunii lor asupra transformării educației și stabilirii parcursului prin care aceștia se pot implica în procesul transformativ.

„Sâmbătă, 17 septembrie, Ziua soluțiilor, România a fost gazda dialogului cu tema «Profesorii în centrul educației! Apel la acțiune în ceea ce privește politicile dedicate profesorilor și dialogului social pentru a transforma cariera didactică» («Teachers at the heart of education! Call for action on teacher policies and social dialogue to transform the teaching profession»), organizat alături de UNESCO, Organizația Internațională a Muncii și Nigeria. Cu această ocazie, consilierul prezidențial, doamna Ligia Deca, a prezentat, în calitate de co-lead AT3 din partea României, importanța implicării și consultării cadrelor didactice în orice demers ce presupune schimbari în sistemul de educație”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul român a mai precizat că în calitatea sa a susținut cinci intervenții tematice în cadrul „Summit-ului Transforming Education - Ziua soluțiilor”.

Sursa foto. Facebook

Sorin Cîmpeanu a prezentat proiectul România Educată

Cu această ocazie, ministrul a prezentat și Proiectul România Educată și a reafirmat angajamentele naționale privind susținerea demersurilor comunității internaționale de redresare și transformare a educației. Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, cele cinci intervenții au vizat:

Transformarea educației începe devreme: importanța educației timpurii (eveniment organizat de către UNICEF, UNESCO, Uzbekistan, Republica Populară Democratică Laos și Gabon);

Transformarea sistemelor de educație pe timp de criză: perspective din Ucraina (eveniment organizat de către Ucraina, Polonia, UNESCO și UNICEF);

Rolul învățământului superior în transformarea mediului; învățarea pe tot parcursul vieții (eveniment organizat de Universitatea Națiunilor Unite, Spania, Bhutan, UNESCO și Convenția-cadru a Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice);

Abilitățile digitale în învățare și predare - perspectiva drepturilor omului (eveniment organizat de Consiliul Europei, Slovenia, Grecia, UNESCO și Centrul UNESCO de cercetare în domeniul inteligenței artificiale);

Transformarea educației pentru transformarea vieții: mize, provocări și perspective pentru sistemele de educație francofone (eveniment organizat de Conferința Miniștrilor Educației din Statele Francofoniei - CONFEMEN, Maroc, Biroul Internațional al Educației- UNESCO, Institutul francofoniei pentru educație și formare - IFEF/OIF).

Sursa: Facebook/ Klaus Iohannis

Klaus Iohannis a participat la manifestările din 19 septembrie

Ziua de luni, 19 septembrie, a fost dedicată reuniunii liderilor și susținerii declarațiilor naționale de angajament. Șefii de state și de guvern și-au exprimat exprimat viziunea și au prezentat acțiunile concrete avute în vedere pentru reforma educației.

„Transformarea educației presupune atingerea provocărilor globale actuale, aflate în creștere exponențială, cu toate resursele pe care le are educația, pentru a încuraja progresul, pacea și prosperitatea!”, a afirmat Klaus Iohannis, Președintele României, citat de Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că România este unul dintre actorii principali care au contribuit la documentul final al Summit-ului, respectiv viziunea Secretarului General al ONU.

„Mobilizarea, transformarea educației și declarațiile naționale de angajament, prin care șefii de stat și de guvern și-au exprimat viziunea și acțiunile concrete avute în vedere pentru reforma educației, sunt reperele care marchează viitoarele direcții de acțiune”, a mai transmis Sorin Cîmpeanu, într-o postare pe Facebook, dedicată evenimentului de la New York.