Prețul bate patriotismul: Ce spun experții despre preferințele românilor
- Iulia Moise
- 16 martie 2025, 10:43

Daniel Gross, CEO-ul Penny România, este de părere că românii nu sunt pregătiți să plătească un preț mai mare pentru un produs local atunci când există o opțiune de import mai accesibilă.
Șeful Penny: Românii nu sunt neapărat susținătorii produselor locale
Directorul Penny demontează mitul conform căruia românii sunt mari susținători ai produselor locale. Daniel Gross, CEO al rețelei de supermarketuri din România, afirmă că, deși oamenii preferă produsele autohtone, această alegere depinde în mare măsură de prețul acestora.
87% dintre furnizorii Penny sunt companii românești
Conform lui Daniel Gross, 87% dintre furnizorii Penny sunt companii românești. El subliniază că Penny se concentrează pe produsele locale, însă decizia finală aparține consumatorilor, care își bazează alegerile pe un raport favorabil între calitate și preț.
„În momentul de față, 87% dintre furnizorii Penny sunt companii românești, înregistrate în România. Acești 87% furnizori români ne livrează aproximativ 68% din totalul produselor vândute în Penny.
Cu alte cuvinte, 68% din cifra noastră de afaceri provine din produse fabricate în România. Aceasta este a doua cifră importantă. A treia cifră, și cea mai importantă pentru noi, este procentul produselor certificate Triplu RO. La finalul anului trecut, am ajuns la 53%, iar obiectivul nostru este să creștem la 60%.
De ce insist mereu pe aceste trei cifre? Pentru că există o diferență clară între Triplu RO și Fabricat în România”, afirmă Daniel Gross, potrivit retail.ro.
Criterii ale produselor
Retailerul își propune să crească proporția produselor certificate „Triplu RO”, adică acele produse care îndeplinesc trei criterii fundamentale:
- ingredientul principal provine din România,
- procesarea are loc pe plan local,
- ambalarea finală se face tot în țară.
Daniel Gross subliniază că există o distincție netă între un produs etichetat „Fabricat în România” și unul care beneficiază de certificarea „Triplu RO”.
Românii aleg produsele locale doar când acestea au un preț competitiv

Sursa foto: Arhiva EVZ
Daniel Gross afirmă că românii aleg produsele locale doar atunci când acestea au un preț competitiv.
„Românii preferă produsele autohtone, dar cu o condiție clară: prețul să fie competitiv. Nimeni nu va plăti mai mult doar pentru că un produs este românesc, dar dacă prețurile sunt similare, consumatorii aleg varianta locală”, mai afirmă Gross.
Până în prezent, Penny a instalat case self-scan doar în anumite locații din țară. Daniel Gross menționează că introducerea acestora se realizează treptat, în funcție de cerințele clienților.
„Noi avem case self-scan, dar cred că ne mișcăm puțin mai încet decât restul pieței în această direcție, pentru că, deocamdată, nu vedem un interes foarte mare din partea clienților. Dacă mergeți în magazinele noastre, o să observați că oamenii preferă să stea la coadă la casele clasice în loc să folosească self-scan, chiar dacă acestea sunt disponibile, a mai spus Daniel Gross.