Bogatii lumii cheltuiesc aproximativ un sfert din banii rezervati pasiunilor lor pe iahturi, avioane si masini de lux, in timp ce o cincime din aceste fonduri este rezervata investitiilor in arta, releva World Wealth Report.
Pentru prima data in istoria sa, studiul dedicat contabilizarii numarului de milionari de pe glob ia in discutie si obiceiurile de consum ale acestora.
Raportul, realizat de Merrill Lynch si Cap Gemini, afirma ca peste 9,5 milioane de persoane dispun de lichiditati de cel putin un milion de dolari, numarul acestora fiind in crestere fata de anul trecut.
De asemenea, si averile acestora au crescut cu 11% fata de anul precedent, ajungand la un total cumulat de 37.000 de miliarde de dolari. Potrivit studiului citat, milionarii lumii au cheltuit anul trecut circa 670 de miliarde de dolari pe „micile lor pasiuni”.
Un sfert din aceasta suma s-a dus pe iahturi si masini de lux. Si numarul celor care vor sa aiba un avion privat este in crestere, la fel cum sunt si pretentiile lor.
Asa se face, de pilda, ca firma Boeing a primit recent comenzi pentru transformarea a 11 avioane de mari dimensiuni in „palate zburatoare”.
In randurile bogatasilor europeni se manifesta un interes evident pentru arta, si asta intr-un moment in care preturile lucrarilor, vechi sau noi, au atins niveluri-record.
Un procent insemnat din banii cheltuiti pe mofturi personale, respectiv 18%, s-a dus pe bijuterii, iar 14% pe „articole de colectie”: vinuri, antichitati, monede etc.
Investitiile in sport, cumpararea de echipe, cai de curse, iahturi de competitie reprezinta 6a din fondurile alocate distractiei si bunastarii personale.
Pe de alta parte, studiul scoate in evidenta si faptul ca viata este tot mai scumpa pentru milionari. Indicele de cost pentru a trai foarte bine a crescut cu 7%, in timp ce, pentru muritorii de rand, s-a calculat o scumpire de doar 4%.
Indicele ce masoara traiul celor ultrabogati se calculeaza pe baza preturilor unor produse si servicii de baza pentru elite, cum ar fi elicopterele, educatia la Harvard a copiilor sau sampania Dom Perignon.