Editura Evenimentul si Capital

ONG-urile o acuză pe Firea că nu respectă legea transparenţei cu Planul de Mobilitate

Autor: | | 1 Comentarii | 329 Vizualizari

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat că în următoarea şedinţă a Consiliului General ar urma să se aprobe Planul de Mobilitate Urbană. În replică, asociațiile OPTAR și ActiveWatch susţin că punere pe ordinea de zi a sedinței Consiliului General al Municipiului București a proiectului de adoptare a PMUD (Planul de Mobilitate Urbană Durabilă) s-ar face prin încălcarea legii, deoarece proiectul de hotărâre nu a fost supus dezbaterii publice.

 ”Proiectul privind construirea celor 100 de km de piste pentru biciclete”, menționat în comunicat, nu există. Din 2014, de când Ministerul Mediului a alocat Primăriei Capitalei 10 milioane de Euro pentru realizarea de infrastructură pentru biciclete, niciun primar n-a urmat procedurile pentru realizarea vreunui proiect. De fapt, alocarea banilor a fost un demers discutabil, în lipsa unui proiect concret. Din informațiile pe care le avem, nu a fost începută munca nici măcar la studiul de fezabilitate, demers fără de care legislația nu permite realizarea unui proiect;

 Realizarea de piste pentru biciclete nu este dependentă de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Motivul pentru care nu s-a realizat infrastructură viabilă pentru biciclete în București este că nu a existat voință din partea celor care au administrat orașul;

 Agenția de Protecție a Mediului București a acordat aviz de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov pe 13 decembrie 2016. https://goo.gl/UWBvHz. Un astfel de aviz se emite după îndeplinirea unor condiții stabilite de Directivele europene de protecție a mediului, nu după criterii politice, așa cum se sugerează în comunicat. De exemplu, aceste condiții încă nu sunt îndeplinite, cetățenii având dreptul să conteste eliberarea avizului. Dealtfel, asociația OPTAR a trimis deja plângere prealabilă pentru nerespectarea condițiilor obligatorii pentru acordarea avizului. Printre motivele invocate se află și neasumarea de către Primăria Capitalei a principiilor planificării mobilității urbane. Am oferit în document un singur exemplu: suspendarea activităților ViaSport de pe bulevardul Kiseleff, contrar recomandărilor făcute de specialiști. Documentul poate fi studiat on-line. https://goo.gl/QFmwM2 ;

 Primăria Capitalei nu are fonduri pentru implementarea unui sistem eficient de bike-sharing. În plus, acesta ar fi ineficient, în lipsa unei infrastructuri adecvate pe care să se poată circula în siguranță cu bicicleta. La pagina 505 din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă sunt prezentate condițiile minime pe care ar trebui să le îndeplinească acest sistem. Costurile de achiziție, dar și cele de întreținere sunt foarte mari, în cazul unui sistem viabil care să justifice investiția. Un sistem sub-dimensionat este deja în București, fară niciun rezultat onorabil. Iar lipsa acestor rezultate este cauzată de nerespectarea celor două condiții: existența unei rețele de trasee pentru biciclete și respectarea densității de stații prevăzute de normele internaționale;

Liviu Dragnea a anuntat MAREA DECIZIE. Ce face cu Irina Tanase de Paste! Dezvaluirea SURPRINZATOARE a sefului PSD

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI