O iarnă de coșmar la orizont. Noi scumpiri și la alimente. „Creşterile de preţuri sunt abia la început”

O iarnă de coșmar la orizont. Noi scumpiri și la alimente. „Creşterile de preţuri sunt abia la început”Coș de cumpărături. Sursa foto: Arhiva EVZ

Specialiștii fac un anunț îngrijorător pentru buzunarele românilor. Aceștia consideră că creşterile de preţuri la alimente sunt de-abia la început şi este posibilă, în următoarele luni, o scumpire de până la 10% a coşului mediu.

Se estimează totodată că principala ameninţare pentru industria de retail vine de la eventuale şocuri de consum, în urma scăderii resurselor financiare ale consumatorilor, spune CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu.

„În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”

„Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”, a spus Ariciu la Profit TV, citat de News.ro.

În urma creşterii preţurilor, consumatorii vor căuta produse cât mai ieftine, din fiecare categorie, dar şi alimentele premium vor înregistra o majorare a vânzărilor, astfel că cel mai afectat va fi segmentul de mijloc.

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în septembrie, preţurile alimentelor erau mai mari cu 4,2% faţă de cele din septembrie 2020 şi cu aproape 4 puncte comparativ cu finele anului trecut. Ariciu se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare, întrucât deşi unele produse, precum carnea de porc sau berea, par să fi ajuns la o maturitate a potenţialului de creştere, vânzările pe alte categorii de alimente sau produse de îngrijire personală sau a casei sunt încă sub media europeană.

Cea mai mare oportunitate oferită de piaţa românească este dată de dezvoltarea înregistrată pe segmentul retailului de convenienţă, în care contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor, iar principala ameninţare vine de la posibilitatea apariţiei unor şocuri de consum, legate de disponibilităţile financiare ale consumatorilor, mai spune şeful Metro.

Românii, tot mai chibzuiți la cumpărături

Populația României a început să fie mai chibzuită în ceea ce privește coșul de cumpărături. Aceștia își aleg din galantare doar strictul necesar, cumpărând la bucată și nu la kilogram. Înainte de a alege ce pun în coș, românii analizează prețurile și i-au decizia de cumpărare. Vânzările la carne au scăzut chiar și cu 20%, se plâng producătorii.

Ne puteți urmări și pe Google News