Forza Rossa, reprezentantul Ferrari în România, a sărbătorit doi ani de când e pe piaţa românească, ocazie cu care compania a lansat modelul Ferrari 458 Italia, la bordul căruia pilotul Giancarlo Fisichella a făcut demonstraţii spectaculoase.
Brandul italian se poate lăuda că, în plină criză, căluţul pe patru roţi este dorit de români, astfel că, în doi ani, au fost vândute 67 de maşini, dintre care 21 de cereri pe listele de aşteptare. Dacă în 2008 au fost vândute 15 maşini, în 2009 şi 2010 vânzările au crescut simţitor, astfel că, în fiecare an, 25 de români şi-au achiziţionat câte un Ferrari. “Şi mai avem încă 21 de maşini pe lista de aşteptare. Într-un moment dificil, am adus cunoscătorilor nu doar o maşină, ci şi o investiţie”, spune fostul ministru al Sănătăţii, Ion Bazac, preşedinte al Forza Rossa, care a devenit reprezentatul general Ferrari în România în aprilie 2007. “Pentru mine este întotdeauna o mare plăcere să conduc un Ferrari. Dar atunci când urci la bordul unui 458 Italia, simţi cu tot sufletul transferul întregii experiențe și tehnologii din Formula 1. Nu este vorba doar de performanţă pură, ci şi de plăcerea reală de a conduce”, a spus Giancarlo Fisichella, pilotul de F1 prezent, ieri, în România, pentru o demonstraţie la volanul proaspătului model 458 Italia. Un vis devenit realitate 458 Italia beneficiază de întreaga experienţă a departamentului de curse începând cu volanul care are, pentru prima dată, toate comenzile plasate pe el astfel încât şoferul să poată conduce maşina ţinând întotdeauna mâinile pe volan. Desenat de Pininfarina, Ferrari 458 Italia este un salt în viitorul maşinilor cu motor V8 median spate. Echipat cu un motor V8 de 4.5 litri care dezvoltă 570 CP/9.000 rpm, cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, având o greutate de doar 1.380 de kilograme, 458 Italia are un raport putere/greutate excepţional, de 413 CP pe tonă. Aceasta îi permite să sprinteze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3.4 secunde şi să atingă o viteză maximă de peste 325 km/h. Precum şi la celelalte modele Ferrari, clienţii îşi pot personaliza maşina proprie în infinite moduri, astfel încât să poată spune cu certitudine că au un automobil unic. Sistemul prin care acest lucru e posibil e împărțit în patru mari arii dedicate lui 458 Italia: Racing şi Circuit, Exterior şi Culori, Interior şi Materiale şi Echipamente şi Călătorii. De exemplu, caracterul sportiv al maşinii poate fi subliniat prin optarea pentru scaune din fibră de carbon, iar clienţii pot alege dintr-o varietate extremă de culori şi materiale prin intermediul uneltelor de configurare virtuală disponibile în showroom-urile brandului. Noul model lansat în România are deja solicitări pentru 17 unităţi, 6 dintre ele urmând să fie livrate în 2011. Succes de criză Reprezentanţa din România a Ferrari a realizat, în 2008, o cifră de afaceri de 4,5 mil. euro. De la an la an ea a crescut, în 2009 Grupul Forza Rossa ajungând la 6,5 mil. euro, aşteptându-se ca în 2010 cifra de afaceri să depăşească 8 mil. de euro. Cele mai vândute modele, în cei doi ani de activitate, au fost: 599 GTB, 612 Scaglietti One to One, Scuderia Spider, California, 599 GTO şi nu în ultimul rând cel mai nou model, 458 Italia. Scuderia Spider şi 599 GTO, modele de colecţie, deşi au avut alocate României doar câte două maşini, au fost imediat achiziţionate de către iubitorii de Ferrari români, pentru Scuderia Spider fiind necesară suplimentarea cu încă două maşini. Iubitorii de Ferrari din România preferă maşinile cu motor V12 ceea indică faptul că îşi doresc maşini mai puternice şi mai silenţioase, au observat reprezentanţii companiei. Dacă în Europa, procentul este de 66% pentru V8 şi 33% pentru V12, în România, cumpărătorii şi-au achiziționat maşini echipate cu motor V12 în proporţie de 45%, restul de 55% optând pentru V8.