Noi dezvăluiri despre haosul de la TAROM! Ministrul Transporturilor trage semnalul de alarmă

Noi dezvăluiri despre haosul de la TAROM! Ministrul Transporturilor trage semnalul de alarmă Sursa foto Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România că situația nu este una fericită la TAROM. Oficialul a afirmat că „90% trebuie să fie personal navigant, 10% personal suport, nu invers. Acesta ar fi unul dintre motivele care stau la baza problemelor din companie.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că situaţia la TAROM nu este cea mai fericită, iar compania trebuie să continue planul de restructurare pe care l-a agreat cu Comisia Europeană, pentru a se putea salva compania.

„Ştim cu toţii că situaţia nu e cea mai fericită - şi nici nu trebuie să ascundem gunoiul sub preş - nu e cea mai fericită la TAROM. TAROM-ul trebuie să-şi continue planul pe care l-a agreat cu Comisia Europeană şi pe care trebuie să-l urmărească, aşa, citând din clasici în viaţă, pas cu pas, astfel încât să poată să salveze compania, pentru că despre asta e vorba.

Nu există scenarii gri în ceea ce înseamnă TAROM, ori se reuşeşte a fi salvată, ori va avea soarta, din păcate, a altor companii din Europa. Din câte ştiu, cel puţin în zona de est a Europei, au mai rămas în picioare două companii naţionale - TAROM şi LOT. În rest, cam toate au intrat în faliment.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers.

Sorin Grindeanu insistă ca planul de restructurare să continue  altfel situația se va agrava

Ministrul Transporturilor mai explicat că acest raport nu „este chiar invers, dar nici departe nu sunt”, şi așteaptă noi clarificări.

Aşa trebuie să ajungă. Nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt. Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager - comisarul european pentru concurenţă ) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. Mai trebuiau să trimită câteva clarificări pe care TAROM le-a trimis la Comisie, deci este acceptat acest plan de restructurare.

Recent, Sorin Grindeanu a fost întrebat dacă TAROM va achiziționa avioane noi. Ministrul Transporturilor a răspuns că principala preocupare este planul de restructurare.

Deocamdată situaţia e mai gravă decât ceea ce mă întrebaţi şi n-aş vrea să intru. E o companie naţională totuşi, lupta pe piaţă este destul de aprigă, eu vreau să-i ajut ca ministru al Transporturilor şi-i ajut urmărind acest plan care a fost agreat. Asta e principala ţintă, să se îndeplinească toate acele etape din planul de restructurare.