MESAJ VITAL pentru BOLNAVII CRONICI! De la 1 martie nu vor mai aștepta tratamentele! Le primesc prin prescripție directă!

Noul ministru al Sănătății, dr. Florian Bodog care nu și-a desemnat încă un purtător de cuvânt, a publicat, pe blogul său personal un mesaj VITAL pentru bolnavii cronici: Comisiile de experți de la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și ale caselor județene, care trebuiau să aprobe tratamentele medicale, vor fi DESFIINȚATE! Măsura, care a fost aprobată joi prin Hotărâre de Guvern, intră în vigoare de la 1 martie 2017!

„În ședința de Guvern de astăzi (joi, n.r.) am adoptat o hotărâre importantă prin care dorim să ușurăm viața pacienților din România. Este vorba despre eliminarea comisiilor de experţi de la nivelul caselor județene de asigurări şi de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate care aprobă tratamentele medicale, o măsură prevăzută în Programul de guvernare și care este așteptată de către foarte mulți români”, scrie ministrul Sănătății, dr. Florian Bodog.

De această măsură vor beneficia bolnavii cronici care așteptau înainte și luni de zile aprobarea tratamentului de care depinde viața lor. Potrivit Hotărârii de Guvern care va fi publicată în Monitorul Oficial, bolnavii vor primi tratamentul direct pe rețeta emisă de medicul curant, fără a mai fi nevoie de să depună dosare spre aprobare la casele de sănătate!

„Persoanele care suferă de afecțiuni grave precum cele oncologice, cardiovasculare, boli rare, etc. vor avea acces mai rapid și mai facil la medicamente gratuite și compensate după ce Guvernul a aprobat astăzi, prin Hotărâre, mai multe modificări prin care se elimină o verigă intermediară administrativă. După modificările stabilite astăzi (joi, n.r.), pacienții vor putea beneficia de medicamente compensate și gratuite pentru afecțiunile menționate, în baza prescripției medicului specialist, fără a mai fi nevoie și de aprobarea comisiilor de experți de la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și Casele de Asigurări de Sănătate de la nivel local, după caz. Prin urmare, se scurtează timpul de la momentul diagnosticării până la momentul începerii tratamentului, iar în cazul pacienților pentru care tratamentul a fost deja inițiat, continuarea accesului la medicamente se va face mai rapid și mai simplu, fără a mai parcurge această procedură administrativă”. Mai scrie ministrul Sănătății.

Practic peste 100 de tratamente vitale pentru bolnavii cronici vor fi acordate din momentul în care medicul stabilește că pacienții au nevoie de ele.

Concret, pentru 106 Denumiri Comerciale Internaționale (DCI) se elimină obligativitatea aprobării medicamentelor de către comisiile de la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și Casele de Asigurări de Sănătate de la nivel local. Prescrierea medicamentelor se va face de către medicul specialist, potrivit protocoalelor terapeutice aprobate prin Ordinul ministrului Sănătății și al președintelui CNAS 1301/500/2008, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, pacienții beneficiază de prescripție medicală la momentul diagnosticării, cu încadrarea în criteriile de eligibilitate potrivit protocoalelor terapeutice, asigurându-se astfel accesul mai rapid la medicamentele necesare. În prezent, la nivelul CNAS comisii de experți aprobă un număr de 70 de DCI-uri unice pentru următoarele arii terapeutice: afecțiuni oncologice, boli rare (ex. hemofilie, scleroză multiplă, scleroză tuberoasă etc), afecțiuni reumatice, tratamentul hepatitei cronice de tip B și C, tratamentul infertilității, obezitate. La nivelul caselor de asigurări de sănătate, comisiile la nivel local aprobă 36 de DCI-uri unice pentru următoarele arii terapeutice: afecțiuni cardiovasculare, tratamentul substitutiv al afecțiunilor oncologice, boala Parkinson, ADHD, diabet zaharat, tulburări de creștere la copii, scleroză multiplă, epilepsie”.

„Mai este important de știut faptul că până la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern, adică 1 martie 2017, comisiile actuale vor soluţiona toate dosarele care se găsesc pe ordinea de zi, în aşa fel încât, de la data stabilită să se poată intra pe prescripţie directă”, încheie ministrul Sănătății, dr. Florian Bodog, mesajul postat pe blogul său personal.