McDonald’s intră în competiţie cu Starbucks

McDonald’s intră în competiţie cu Starbucks

McDonald’s vrea să „spulbere“ cozile din cafenelele Starbucks, prin introducerea în meniu a unor sortimente sofisticate de cafea.

Proprietarii lanţului de fastfooduri McDonald’s vor să vândă din 2008 mai multe sortimente de cafea, printre care caffè latte şi cappuccino. Potrivit unui material publicat de „Wall Street Journal“, McDonald’s vrea să intre în competiţie directă cu lanţul de cafenele Starbucks, prin introducerea unor baruri separate. Barmani specializaţi vor prepara pe loc cafea proaspătă la aparate de espresso.

Un raport intern al companiei arată că, în câteva luni, în Statele Unite, peste 14.000 de restaurante McDonald’s deja existente vor fi mobilate cu baruri pentru cafea şi alte zeci de mii în Europa. Până în 2009, toate restaurantele McDonald’s vor avea angajaţi care se vor ocupa exclusiv de prepararea cafelei. Bătălia între cele două lanţuri de restaurante nu se va da însă numai în câtă frişcă vor pune barmanii în cafea sau câtă spumă va avea o porţie de cappuccino.

Analiştii de pe piaţa din Statele Unite estimează că în curând McDonald’s va anunţa şi preţurile pentru cafeaua preparată pe loc, care vor fi cu aproape un dolar sub cele practicate de competitori. La un preţ de 2,11 dolari (1,5 euro) cana, majoritatea americanilor din New York care cumpără cafea de la Starbucks dau cam 633 de dolari (452 de euro) pe an pentru „cura“ zilnică de cofeină.

Ne puteți urmări și pe Google News

Strategii împrumutate „Pentru consumatori va fi o mutare câştigătoare de două ori. Vom găsi cafea bună în mai multe locuri“, spune analistul de piaţă Judy Ganes, citată de presa americană.

Concurenţa dintre cele două companii nu este însă o noutate. Reprezentanţii Starbucks „au împrumutat“ primii câte ceva din strategia McDonald’s atunci când au introdus meniuri pentru prânz ori pentru micul-dejun sau când au lansat posibilitatea de a-ţi comanda cafeaua din maşină, după modelul McDrive.

În condiţiile în care concurenţ a pe piaţa cafenelelor şi a cafelei de calitate se anunţă din ce în ce mai acerbă, Starbucks şi-a temperat previziunile pentru anul acesta.   Reprezentanţii companiei au anunţat că vor să deschidă în 2008 alte 2.500 de restaurante. Planul iniţial era de peste 2.600 de noi cafenele Starbucks în întreaga lume.