Mașinile diesel devin istorie. Motorina nu mai este rentabilă în benzinării

Mașinile diesel devin istorie. Motorina nu mai este rentabilă în benzinării Masini / Sursa foto: Arhiva EVZ

Mașinile diesel nu mai au căutare în rândul șoferilor, iar acest lucru are consecințe asupra pieței carburanților. Vânzările de motorină, la benzinării, a scăzut, în ultimii ani. Iar acest lucru reprezintă un pas spre eliminarea motoarelor cu ardere internă.

Experții se așteaptă la o reducere drastică a vânzărilor de vehicule cu motoare diesel în următoarea perioadă. Iar acest lucru va avea consecință asupra pieței carburanților. Motorina ar putea deveni istorie la benzinării. Acest lucru vine să ușureze măsurile UE pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) pentru autovehicule.

Mașinile diesel nu mai au căutare pe piață

Uniunea Europeană a anunțat că va interzice, din anul 2035, vânzarea mașinilor noi cu motoare diesel și benzină. Măsura ar putea intra în vigoare mult mai devreme, însă, în ceea ce privește motoarele pe motorină. Aceasta deoarece cumpărătorii nu mai sunt interesați de mașinile diesel.

Un raport al Federației Europene de Transport și Mediu estimează că motorina va dispărea din benzinării până în 2030. Aceasta în contextul în care cumpărătorii sunt din ce în ce mai puțin interesați de asemenea vehicule cu motoare pe motorină.

Ne puteți urmări și pe Google News

Estimările au la bază, în special, cercetările din Londra. Aici s-a constatat, în ultimii ani, o scădere drastică a achizițiilor. Vânzările pentru mașinile diesel s-au redus cu 40 de procente. La nielul întregii Anglii, scăderea a fost de 15%.

În această situație experții britanici recomandă guvernului să accelereze interdicția de a cumpăra mașini noi diesel. De asemenea, ei propun introducerea de stimulente financiare pentru șoferii care cumpără alte tipuri de vehicule, în special electrice.

motorina și benzină

Sursa foto: Arhiva EVZ

Interdicția UE pentru 2035

Uniunea Europeană a introdus noi măsuri pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) pentru autovehicule. Conform reglementărilor adoptate, care vor intra în vigoare în 2035, va fi interzisă vânzarea pentru mașinile diesel și pe banzină, noi.

Oficialii de la Bruxelles doresc reducerea, până în 2030, cu 55% a emisiilor de carbon produse de autoturisme. De asemenea, se dorește reducerea cu 50% a emisiilor la camionete. În general obiectivul este atingerea de emisii zero la mașini și camionete noi până în 2035. Toate mașinile noi, de pe piață, vor trebui să aibă emisii zero. Acest lucru va garanta că sectorul transporturilor  va deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Cei ce achiziționează un autovehicul în prezent o vor putea conduce până la finalul duratei de viață, estimată la 15 ani. Ulterior, din 2035, nu vor mai fi produse mașinile diesel sau cu benzină. Până în 2050 toate mașinile din UE vor fi neutre din punct de vedere al CO2.

mașini electrice

Șoferii cu mașini electrice, nemulțumiți. Cât a ajuns să coste alimentarea. Sursa: EVZ

Mașinile diesel vor fi înlocuite cu vehicule electrice

Pentru înlocuirea actualelor vehicule alimentate cu carburanți fosili, în UE, vor fi produse, cel mai sigur, mașini electrice. Aceasta deoarece costul total al deținerii este mai mic decât la alternativele acestora. Pe de altă parte, bateriile auto pentru mașinile electrice sunt mai grele, astfel că Bruxelles-ul încurajează inovația și cercetarea în acest domeniu.

Vehiculele cu motor electric sunt mai rentabile, în UE, deoarece prețurile la electricitate sunt mai mici. În plus, costul deținerii unei mașini cu baterie este similar sau mai mic decât cel pentru mașinile diesel sau pe benzină. Noile reguli vor încuraja concurența și vor stimula producătorii să investească în cercetare și inovare.

Experții europeni caută soluții de reglementare a deșeurilor produse de bateriile electrice auto. Se va asigura un proces de producție neutru din punct de vedere al CO2 care să includă și norme privind reciclarea bateriilor. De asemenea, se lucrează la îmbunătățirea performanțelor bateriilor, și nu doar pentru mașini.

Totodată, producătorii au în vedere producția de mașini electrice cu autonomie mai mare, de peste 600 de kilometri.