Viorica Dăncilă și Klaus Iohannis au produs, fiecare, 10-11 puncte de rating la nivel național, pe cele 5 televiziuni de știri care le-au transmis dezbaterile cu presa.

Pe publicul comerical cei doi au ajuns la circa 6,5 puncte de rating și peste 20% share.

Klaus Iohannis a reușit să producă 7,8 puncte de rating între 19:15 și 19:30, însumat pe toate cele 5 televiziuni de știri.

Ca număr de persoane, circa 1.850.000 și 2.000.000 de persoane au urmărit întâlnirea cu jurnaliștii a președintelui sau conferința de presă a candidatei PSD.

Spre comparație, acum 5 ani, confruntarea între Klaus Iohannis și Victor Ponta, candidatul PSD din 2014, a fost urmărită de circa 3,5 milioane de persoane. Atunci, distribuția pe televiziuni a fost astfel: Realitatea TV (organizatoarea dezbaterii) – 751.000 de telespectatori; Antena 3 – 600.000 – România Tv – 337.000; Digi24 – 201.000, B1 Tv – 172.000.

Iar în 2009, când se înfruntau Traian Băsescu – președinte în funcție, susținut de PDL – și Mircea Geoană – candidatul PSD, s-au uitat la dezbatere 4,9 milioane de români, dintre care 2,9 milioane din mediul urban. Marea confruntare a fost transmisă atunci de Realitatea TV, TVR 1 și Antena 3.

Conferința de presă a Vioricăi Dăncilă, în intervalul 18:00-19:00, a avut cei mai mulți telespectatori pe Antena 3, cu un vârf de 2.5 puncte derating în ultimul sfert de oră.

Președintele în funcție, la rândul său, a adunat cei mai mulți urmăritori pe Digi 24, ajungând la 3,4, respectiv 3,5 puncte de rating între 19:15 și 19:45.

România TV a variat între 0,4 și 1,5 puncte în timpul celor două conferințe de presă, B1 TV între 0,3 și 0,9, iar Realitatea Plus între 0,4 și 1,3.

Cu toate acestea, niciuna dintre televiziunile de știri nu a depășit primele două posturi comericale, Pro TV și Antena 1, care la orele respective difuzează principalul jurnal de știri al zilei.

Pro TV a adunat între 8 și 10 puncte de rating pe intervalul 19:00-20:00, în timp ce jurnalul Antena 1 a strâns între 5 și 7 puncte.

Te-ar putea interesa și: