"Henri Coandă", încă un pas către o frecvenţă de zbor europeană

"Henri Coandă", încă un pas către o frecvenţă de zbor europeană

Odată cu transferul zborurilor dinspre Băneasa, numărul transportatorilor aerieni care vor derula activităţi de pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” din Otopeni va ajunge la 35. Ca o comparaţie, pe principala poartă aeriană a Olandei, Schiphol, din Amsterdam, operează peste 80 de companii aeriene.

Ca urmare a transferului companiilor low-cost pe Otopeni, traficul anual de pasageri este estimat a creşte cu peste două milioane, iar Compania Naţională Aeroporturi Bucuresti a transmis că la fiecare şase minute o aeronavă va decola de pe Henri Coandă. Nu-i puţin, dar nici mult faţă de alte aeroporturi europene, unde astfel de operaţiuni au loc chiar şi la câteva zeci de secunde. Românii de la Blue Air, dar şi Germanwings, nu vor opera schimbări la tarifele biletelor. În schimb, maghiarii de la Wizz Air au anunţat că, odată cu mărirea taxelor de aeroport impuse de mutarea pe Otopeni, călătorii vor plăti mai mult pentru o călătorie. După cum evz.ro a mai scris, în acest an vor demara lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pe Băneasa, urmând ca pâna în 2016 Aeroroportul Internaţional Bucuresti “Aurel Vlaicu” (Băneasa) să fie dedicat exclusiv traficului de protocol, business şi aviaţie utilitară. Către Otopeni, cu această ocazie, se va repune în circulaţie trenul Henri Coandă Expres, care face legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Se estimează că lucrările, în valoare de 2,5 milioane de euro, vor fi finalizate în 2013. Pentru “Aurel Vlaicu”, în 2011, a fost raportat un trafic de aproape două milioane şi jumătate de pasageri, în timp ce pentru “Henri Coandă” (Otopeni) s-a raportat un trafic de puţin peste cinci milioane de călători.