Google Australia va plăti mass-media pentru utilizarea știrilor: un acord în valoare de peste 30 de milioane de dolari
- Maria Dima
- 18 februarie 2021, 09:14
RAINEWS. Google a acceptat să plătească peste 30 de milioane de dolari americani (19 milioane de euro) pe an pentru utilizarea conținutului de știri de la Nine Entertainment Co. Holdings Limited, unul dintre principalele grupuri de presă publice din Australia, care include TV Channel 9 și ziarele Sydney Morning Herald, The Age și The Australian Financial Review.
Știrea a fost publicată de Sydney Morning Herald, citând „surse din sector care sunt la curent cu afacerea”, potrivit cărora Nine Entertainment a semnat o scrisoare de intenție cu Google pentru un acord pentru cinci ani.
Un pas înainte pentru ziare, TV, radio și resurse digitale, care îşi vor asigura o susţinere financiară anuală, în timp ce Google va putea face față, limitându-şi daunele, introducerii iminente a unui cod de conduită obligatoriu pe care guvernul conservator urmează să îl prezinte în Parlament, cu sprijinul opoziției laburiste și al Verzilor.
Codul prevede că Facebook și Google trebuie să acorde compensații editorilor australieni pentru partajarea conținutului lor pe platformele respective. O constrângere deloc agreată de cele două companii. Dezvoltarea rețelelor sociale a agravat, de fapt, criza editorială, deși, în mod paradoxal, platformele digitale generează venituri publicitare impresionante și datorită conținutului jurnalistic partajat prin intermediul acestora.
Luna trecută, în Franța, Alphabet, compania-mamă a motorului de căutare Google, și editorii au semnat un acord-cadru privind remunerarea ziarelor pentru publicarea conținutului lor, însă acesta este un caz izolat și în curs de definire care s-a concretizat după ani de ciocniri și negocieri dificile.
Alphabet a definit proiectul de lege de la Canberra drept „irealizabil” și a amenințat că va retrage Google din Australia. Compania din Mountain View a cerut o serie de modificări: principala fiind includerea în legislație a noii platforme Showcase și nu a motorului de căutare. Mass-media australiană este divizată. Alți editori încheie acorduri bilaterale cu gigantul american.(Rador)