"La nivelul UNSAR există această iniţiativă şi sperăm să fie aprobată până la finele acestui an. Prin intermediul unei aplicaţii IT, societăţile vor putea verifica istoricul daunelor autovehiculelor. Baza de date comună va permite asigurătorilor să evite încheierea unei poliţe CASCO în cazul unui autovehicul grav avariat şi pentru care s-a plătit deja o despăgubire, dar se încearcă încheierea unei noi poliţe facultative CASCO", a declarat Mădălin Roşu, responsabil al Secţiunii auto din cadrul UNSAR, la un eveniment al asociaţiei desfăşurat la Sinaia.

Practic, a spus Roşu, epavele auto reintră în circulaţie prin diverse metode şi ulterior se încearcă asigurarea acestora în scopul obţinerii unor sume necuvenite, respectiv prin înscenarea unei daune totale (incendiu, furt sau accident).

"Au fost cazuri în care s-a reuşit, pentru aceeaşi serie de şasiu, să fie plătite despăgubiri pentru daună totală de către mai mulţi asigurători într-un anumit interval de timp. Vrem să evităm astfel de cazuri prin intermediul acestei aplicaţii IT, unul dintre efecte fiind reducerea despăgubirilor plătite şi, implicit, reducerea tarifelor de primă", a spus Roşu.

El a estimat valoarea potenţialelor fraude din domeniul auto la circa 90 milioane de euro.