Mini a anunţat oficial, ieri, că se pregăteşte "să nască" încă un model. Şi, odată cu aceasta, să redeschidă discuţia despre oportunitatea lărgirii excesive a familiei "năşite" de BMW.

O versiune Coupé se va alătura, în această toamnă, clasicului hatchback, "break"-ului Clubman, pretenţiosului Cabrio şi atât de controversatului Countryman – primul SUV din istoria Mini. Iar ca să nu existe dubii în privinţa determinării cu care proprietarul ţinteşte explorarea cât mai multor segmente de piaţă cu putinţă – anul viitor, marca bri ta nică va lansa şi un roadster, adică varianta decapotabilă a Coupé-ului.

Mini Coupé este o interpretare cât se poate de realistă a conceptului omonim, prezentat în 2009, la precedenta ediţie a Salonului auto de la Frankfurt. De altfel, Mini a ales tot evenimentul din capitala financiară a Germaniei – ediţia din acest an – pentru a etala, în premieră, versiunea dedicată producţiei de serie.

Doar două locuri, dar mulţi cai-putere

Mini Coupé va fi comercializat cu începere din ultima parte a acestui an sau, cel mai târziu, din prima parte a anului viitor. Spre deosebire de Mini-ul clasic – relansat în urmă cu mai bine de un deceniu – Coupé-ul renunţă la aşa-zisele locuri destinate pasagerilor pe bancheta spate, înlocuindu-le cu un spaţiu pentru depozitare.

Gama Coupé va fi alcătuită – cel puţin în prima fază – numai din cele mai puternice echipări Mini – Cooper (122 CP), Cooper S (184 CP) şi John Cooper Works (211 CP) – toate prevăzute cu versiuni ale aceluiaşi motor de 1.6 litri pe benzină. Mini Cooper SD (dotat cu turbodiesel-ul de 2.0 litri şi 143 CP) va fi comercializat doar în Europa.