Aplicația e-Factura, mai ușor de folosit. Noutăți pentru utilizatori

Aplicația e-Factura, mai ușor de folosit. Noutăți pentru utilizatorie-Factura. Sursă foto: unsplash

Sistemul e-Factura vine cu o interfață mult mai ușor de utilizat pentru contribuabilii mici. Modificările introduse introduse simplifică procesul de facturare. Totodată, au fost adăugate noi ghiduri, iar codul monedei este în exclusivitate RON.

Aplicația e-Factura vine cu o nouă versiune mult mai simplificată. Marcel Boloș, ministrul Finanțelor a explicat că noua interfață este utilă mai degrabă contribuabililor mici, care au nevoie de un format simplificat și ușor de folosit.

e-Factura, o nouă versiune mult mai ușor de folosit

„În continuarea eforturilor de digitalizare şi simplificare a procedurilor fiscale, Ministerul Finanţelor anunţă lansarea versiunii simplificate a aplicaţiei e-Factura”, a anunțat Marcel Boloș.

Noua aplicație e-Factura este disponibilă pe site-ul ministerului de Finanțe. Prin această inițiativă se urmărește creșterea acesibilității și utilizarea pe cât de mult posibil a instrumentelor digitale pentru toți antreprenorii și contribuabilii din țară.

„Este în primul rând utilă celor aproximativ 670.000 contribuabili mici care au nevoie de un format gratuit şi uşor de folosit”, a adăugat ministrul de resort. Versiunea actualizată vine cu o interfață intuitivă și ușor de utilizat în așa fel încât toți utilizatorii, aproximativ 670.000, vor putea emite facturi rapid, eficient și în conformitate cu cerințele fiscale.

Sistemul e-Factura

Sursa foto: Arhiva EvZ

Facturare mai ușoară pentru 670.000 de antreprenori

„Aşa cum am mai spus, fiecare îmbunătăţire adoptată a ţinut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut întâlniri cu reprezentaţii mediului de afaceri şi una dintre solicitările lor a fost aceasta. Versiunea simplificată a aplicaţiei e-Factura vine cu o serie de avantaje şi funcţionalităţi care vor face gestionarea facturilor mai uşoară şi mai accesibilă pentru toţi utilizatorii.

Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie să utilizeze sistemul şi au nevoie de o aplicaţie gratuită, intuitivă şi uşor de folosit. De asemenea, aplicaţia extinsă este acum disponibilă şi în limba engleză, urmând ca în perioada următoare să fie tradusă şi cea simplificată”, a completat ministrul Marcel Boloş.

Marcel Boloș, clarificări despre e-Factura

Marcel Boloș, ministrul Finanțelor Sursa foto: Arhiva EVZ

Patru noi modificări introduse în noua versiune e-Factura

Applicația e-Factura vine cu noi patru modificări care simplifică procesul de facturare. Totodată au fost adăugate noi ghiduri și codul monedei. Printre noile schimbări mai regăsim următoarele:

  • Aplicaţia web de completare a facturii într-un format simplificat răspunde solicitărilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizează în mod curent elemente operaţionale complexe.
  • A fost redesenată pentru a include automat ghidaje (i.e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) şi bife pentru a afişa elementele de identificare obligatorii în funcţie de categoria de plătitor de TVA.
  • Au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacţii domestice şi incluse procentele de taxă sub format selectabil.
  • De asemenea, o nouă facilitate importantă adăugată sistemului este aplicaţia extinsă în limba engleză pentru contribuabilii nerezidenţi înregistraţi în scopuri de TVA ce au obligaţia de raportare a facturilor emise pentru livrări/prestări pe teritoriul României, potrivit ministerului de Finanțe.

Documentele fiscale se introduc în sistem în maxim 5 zile de la data emiterii

În ceea ce privește interacțiunea cu utilizatorii finali, ANAF va organiza pe 20 martie o sesiune de Q&A unde beneficiarii pot primi răspunsuri din partea experților fiscali din Centrul Național pentru Informații Financiare.

Dacă sistemul nu este funcțional mai mult de 24 de ore, obligația de trimitere a documentelor fiscale se supendă în conformitate cu art.10 alin. (1) din OUG 120/2021. Comercianții au la dispoziției 5 zile pentru transmitera facturilor.