Aplicația e-Factura, mai ușor de folosit. Noutăți pentru utilizatori

Aplicația e-Factura, mai ușor de folosit. Noutăți pentru utilizatori e-Factura. Sursă foto: unsplash

Sistemul e-Factura vine cu o interfață mult mai ușor de utilizat pentru contribuabilii mici. Modificările introduse introduse simplifică procesul de facturare. Totodată, au fost adăugate noi ghiduri, iar codul monedei este în exclusivitate RON.

Aplicația e-Factura vine cu o nouă versiune mult mai simplificată. Marcel Boloș, ministrul Finanțelor a explicat că noua interfață este utilă mai degrabă contribuabililor mici, care au nevoie de un format simplificat și ușor de folosit.

e-Factura, o nouă versiune mult mai ușor de folosit

„În continuarea eforturilor de digitalizare şi simplificare a procedurilor fiscale, Ministerul Finanţelor anunţă lansarea versiunii simplificate a aplicaţiei e-Factura”, a anunțat Marcel Boloș.

Noua aplicație e-Factura este disponibilă pe site-ul ministerului de Finanțe. Prin această inițiativă se urmărește creșterea acesibilității și utilizarea pe cât de mult posibil a instrumentelor digitale pentru toți antreprenorii și contribuabilii din țară.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Este în primul rând utilă celor aproximativ 670.000 contribuabili mici care au nevoie de un format gratuit şi uşor de folosit”, a adăugat ministrul de resort. Versiunea actualizată vine cu o interfață intuitivă și ușor de utilizat în așa fel încât toți utilizatorii, aproximativ 670.000, vor putea emite facturi rapid, eficient și în conformitate cu cerințele fiscale.

Sistemul e-Factura

Sursa foto: Arhiva EvZ

Facturare mai ușoară pentru 670.000 de antreprenori

„Aşa cum am mai spus, fiecare îmbunătăţire adoptată a ţinut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut întâlniri cu reprezentaţii mediului de afaceri şi una dintre solicitările lor a fost aceasta. Versiunea simplificată a aplicaţiei e-Factura vine cu o serie de avantaje şi funcţionalităţi care vor face gestionarea facturilor mai uşoară şi mai accesibilă pentru toţi utilizatorii.

Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie să utilizeze sistemul şi au nevoie de o aplicaţie gratuită, intuitivă şi uşor de folosit. De asemenea, aplicaţia extinsă este acum disponibilă şi în limba engleză, urmând ca în perioada următoare să fie tradusă şi cea simplificată”, a completat ministrul Marcel Boloş.

Marcel Boloș, clarificări despre e-Factura

Marcel Boloș, ministrul Finanțelor Sursa foto: Arhiva EVZ

Patru noi modificări introduse în noua versiune e-Factura

Applicația e-Factura vine cu noi patru modificări care simplifică procesul de facturare. Totodată au fost adăugate noi ghiduri și codul monedei. Printre noile schimbări mai regăsim următoarele:

  • Aplicaţia web de completare a facturii într-un format simplificat răspunde solicitărilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizează în mod curent elemente operaţionale complexe.
  • A fost redesenată pentru a include automat ghidaje (i.e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) şi bife pentru a afişa elementele de identificare obligatorii în funcţie de categoria de plătitor de TVA.
  • Au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacţii domestice şi incluse procentele de taxă sub format selectabil.
  • De asemenea, o nouă facilitate importantă adăugată sistemului este aplicaţia extinsă în limba engleză pentru contribuabilii nerezidenţi înregistraţi în scopuri de TVA ce au obligaţia de raportare a facturilor emise pentru livrări/prestări pe teritoriul României, potrivit ministerului de Finanțe.

Documentele fiscale se introduc în sistem în maxim 5 zile de la data emiterii

În ceea ce privește interacțiunea cu utilizatorii finali, ANAF va organiza pe 20 martie o sesiune de Q&A unde beneficiarii pot primi răspunsuri din partea experților fiscali din Centrul Național pentru Informații Financiare.

Dacă sistemul nu este funcțional mai mult de 24 de ore, obligația de trimitere a documentelor fiscale se supendă în conformitate cu art.10 alin. (1) din OUG 120/2021. Comercianții au la dispoziției 5 zile pentru transmitera facturilor.