Două greșeli legate de centura de siguranță, care pot fi fatale. La ce trebuie să fim atenți

Două greșeli legate de centura de siguranță, care pot fi fatale. La ce trebuie să fim atenți Sursă: Diego Vito Cervo | Dreamstime.com

Specialiștii în conducerea preventivă spun că șoferii fac două greșeli majore atunci când se urcă la volan și își pun centurile de siguranță. În ambele cazuri, în caz de accident, rănile suferit se pot agrava dacă nu purtăm corect acest dispozitiv de protecție.

Prima greșeală se referă la purtatul centurii de siguranță pe sub braț. Șoferii mașinilor cu volanul pe stânga, obișnuiesc să poarte centura pe sub brațul stâng pentru a nu-i jena foarte tare în zona umărului, atunci când au drumuri mai lungi de făcut.

Tino Carrasco este directorul Educație Rutieră de la Ring Knustorp. El a explicat într-un documentar, modul corect de purtare a centurii de siguranță.

Niciodată, mai spune Carrasco, cureaua nu se poartă pe sub braț, indiferent că vorbim de șoferi, sau de ceilalți pasageri aflați în autoturism. Purtarea incorectă a acestui dispozitiv de siguranță duce la răni și mai grave.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, Tino Carassco îi sfătuiește pe șoferi să stea cu spatele lipit de scaun, aceasta fiind poziția corectă la volan. În cazul unui accident, o astfel de poziție îl poate salva pe cel aflat la volan, de la răni grave care s-ar produce în zona gâtului, scriu cei de la Substanțial.

Centura poate funcționa ca o catapultă

Fostul campion de raliu Titi Aur a explicat că o altă greșeală flagrantă pe care o fac șoferii, este ca să poarte centura de siguranță montată, pe la spate.

În acest caz, într-un accident, cartușul pirotehnic care antrenează toate sistemele de siguranță, airbag-uri și centuri de siguranță, rigidizează foarte tare acest din urmă dispozitiv.

”Dacă tu ai centura prinsă prin spate, centura este practic încovoiată, este ca o praștie, ca o catapultă. Practic tu stai pe centură și în cazul unui impact, pe lângă faptul că pleci tu în față din inerție și dai cu pieptul în volan sau te aruncă prin geam, se mai întinde și acea centură când explodează și te aruncă. La 20-30 de kilometri pe oră, dacă te oprești brusc, te poate omorî, te dă cu pieptul în volan pentru că te împinge, adică cel care face asta nu știe că punând centura prin spate nu doar că nu te va proteja, îl va împinge foarte tare în cazul unui impact, …, mai bine nu o pui deloc”, a spus Tit Aur.