Cum să conduci pe vreme caniculară. Sfaturi de aur din partea lui Titi Aur: „Ne confruntăm cu un asemenea scenariu”

Cum să conduci pe vreme caniculară. Sfaturi de aur din partea lui Titi Aur: „Ne confruntăm cu un asemenea scenariu” Sursa: Maigi | Dreamstime.com

Titi Aur, fostul multiplu campion național de raliuri, a declarat că șoferii sunt puși în dificultate atunci când vremea este caniculară. Expertul a dezvăluit o serie de sfaturi pentru a reduce accidentele din perioada verii.

Condusul pe vreme caniculară este mult mai dificil, iar accidentele sunt la ordinea zilei. Titi Aur a explicat ce greșeli fac șoferii atunci când pleacă cu mașina la temperaturi ridicate.

„Toată lumea pleacă de la ideea că e vară, e soare, e maximă vizibilitate și atunci parcă totul din jurul tău te îndeamnă să mergi cu viteză pe șosele. Mai ales atunci când te grăbești să ajungi mai repede în stațiune, la hotel sau pur și simplu acasă. Iar astea sunt condițiile ideale care ascund în fapt cele mai multe victime ale accidentelor rutiere.

Cei mai mulți dintre șoferi știu asta, vă asigur, și totuși avem de-a face cu un număr ridicat de accidente rutiere cu un procent substanțial de victime, inclusive pierderi de vieți omenești”, descrie Titi Aur.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sfaturile lui Titi Aur

Titi Aur i-a mai rugat pe șoferi să fie atenți la câteva aspecte atunci când au un drum de făcut și este foarte cald afară.

Titi Aur infectat COVID

Titi Aur

„În primul rând rând, canicula se răsfrânge și asupra asfaltului. Cei mai mulți dintre șoferi știm că vara înregistrăm cea mai bună aderență. Dar uităm că peste un anume prag de temperatură, când asfaltul începe să se resimtă, ba chiar să se topească de-a dreptul, e un semnal că nu mai avem cea mai bună aderență pentru cauciucurile mașinilor noastre.

Că atare, prudența ne va face să reducem viteza noastră de deplasare dacă sesizăm că ne confruntăm cu un asemenea scenariu”, indică același Titi Aur. Supraîncălzirea mașinii este o altă problemă: „Chiar dacă credem că avem la dispoziție un bolid modern, e bine să nu-i uităm niciodată limitele. Iar în cazul în care mergem spre munte și avem de urcat pante, multe cu un unghi dificil de abordat, mai ales în situația în care ducem cu noi un număr sporit de pasageri în mașină, e bine să fim atenți la acest aspect. Ce să mai vorbim dacă luăm remorca după noi?!”.

Ce trebuie să facă șoferii

„Cei mai mulți dintre șoferi răcesc interiorul mașinii înainte de plecare, pe o vreme caniculară. Însă, pentru cei care se știu cu afecțiuni de inimă sau de plămâni o temperatură de 22 de grade Celsius, în care intri brusc, după ce ai stat minute bune în exteriorul mașinii, la 38 de grade, să spunem, nu e deloc indicată.

Cei cu afecțiuni specifice trebuie să cunoască acest amănunt și să încerce să evite asemenea situații, fiindcă efectele lor nu se manifestă neapărat imediat, ci pot avea consecințe mai târzii, dar la fel de dezastruoase, din nefericire!”, adaugă el, potrivit Impact.