Vânzările Renault SA, al treilea mare producător auto european, au crescut cu 4,7% în primul semestru din 2014, datorită cererii mai solide pentru brandul Dacia, transmite Bloomberg.
Cererea pentru cele mai bine vândute maşini Dacia în Europa, Duster SUV şi Sandero hatchback, a alimentat în primele şase luni ale anului creşterea cu 24% a vânzărilor brandului în regiune.
Evoluţia Dacia a ajutat Renault să înregistreze o creştere a vânzărilor cu 18% pe piaţa europeană, potrivit sursei menționate.
În perioada ianuarie-iunie 2014, livrările de maşini şi vehicule comerciale uşoare au ajuns la 1,37 milioane, de la 1,3 milioane în primul semestru din 2013, a anunţat luni compania franceză.
Renault şi-a revizuit în creştere estimările privind evoluţia pieţei auto europene în acest an, prognozând un avans al vânzărilor de 3-4%, faţă de 2-3% cât previziona anterior.
Renault, care deţine 43% din compania niponă Nissan, se extinde pe pieţele emergente pentru a-şi reduce dependenţa de Europa, unde cererea se redresează gradual. Expansiunea aproape a compensat creşterea din primul semestru din Europa, deoarece pieţele mai slabe din Rusia, Argentina şi Algeria a contribuit la declinul de 9% al vânzărilor în afara Europei.
Livrările în Rusia, a treia mare piaţă a Renault, au scăzut în primul semestru cu 8%.
Luna trecută, compania franceză a anunţat că alianţa Renault-Nissan a finalizat o tranzacţie care îi permite să preia controlul la AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia.
Un purtător de cuvânt de la Renault a precizat că acest acord, care a fost convenit în 2012 şi care se estima că va fi definitivat în cursul acestei luni, a fost finalizat în data de 18 iunie.