Grideanu taie și spânzură. Ministrul Transporturilor nu mai are milă. „Voi merge neanunțat și voi verifica”

Grideanu taie și spânzură. Ministrul Transporturilor nu mai are milă. „Voi merge neanunțat și voi verifica” sursă: EvZ

Noul ministru al Transporturilor a anunțat controale dure pentru executanții care au câștigat la licitații diverse lucrări de șantier. Anunțul lui Sorin Grindeanu vine în contextul în care s-a declarat „nemulțumit” de stadiul operațiunilor de la centura de sud a municipiului Timișoara, care asigură deplasarea spre Serbia. Proiectul a fost demarat în urmă cu mai bine de 20 de ani. 

Principalul obiectiv al ministrului Transporturilor este asigurarea unor drumuri județene bune, însă folosite potrivit prevederilor legislative. Este probabil singurul an în care „se dau mai puţini kilometri de autostradă în folosinţă decât în anul precedent”, a transmis, sâmbătă, 27 noiembrie, Sorin Grindeanu.

„Statul român trebuie să plătească din datorie către cetățean”

„De 30 de ani, statul român a rămas dator către cetățeanul român în privința infrastructurii de transport. Statul român trebuie să înceapă să plătească din această datorie către cetățean. Am văzut în acești ani enorm de multe studii, proiecte, desene, puține dintre ele fiind puse în practică”, a declarat Sorin Grindeanu, cu precizarea că nu poate face reforme de unul singur, ci în colaborare cu o echipă ministerială de profesioniști.

Vicepremierul PSD s-a declarat nemulțumit de stadiul lucrărilor de la centura de sud a Timișoarei, de unde a făcut declarații sâmbătă. Astfel, Sorin Grindeanu a transmis că vor urma controale la sânge pentru executorii lucrărilor de șantier.

Ne puteți urmări și pe Google News

Controale la sânge la centura de sud a Timișoarei

„Din două în două săptămâni voi fi aici, neanunțat, fără festivism și voi verifica stadiul lucrărilor. (...). În privința descărcării de autostradă de la Sânandrei, ne lovim de aceeași problemă, avem diverși participanți care câștigă licitații și când ar trebui să înceapă executarea lucrării, nu o mai fac”, a subliniat Sorin Grindeanu, menționând că i-a solicitat președintelui CJ Timiș, Alin Nica, să vină cu o variantă în privința centurii de vest a Timișoarei.

„Aradul şi Bihorul au hotărât ca drumul expres (dintre municipiile reşedinţă ale celor două judeţe, n.r.) să îl facă împreună: ei fac toate fazele, inclusiv execuţie, licitaţie, iar Ministerul plăteşte. Mi-au mai cerut două judeţe acest lucru, Neamţ şi Bacău. Ei fac totul, iar Ministerul Transporturilor decontează. Aceasta a fost invitaţia mea pentru Alin Nica, să gândească proiecte care să fie descentralizate. Am convingerea că vom putea să mişcăm lucrurile”, a detaliat Sorin Grindeanu.

În ceea ce privește căile rutiere județene, oficialul a exemplificat că pe sensul de circulație Lipova-Timișoara, drumul este „tir în tir, ca valurile Dunării” din cauza camioanelor de masă mare. Același lucru se poate remarca pe toate drumurile județene care conduc spre Timișoara în încercarea de a evita drumurile naționale, pentru care se plătesc alte taxe.

„Vom reglementa şi juridic aceste lucruri. Este responsabilitatea ISCTR sau a Consiliului Judeţean să controleze camioanele care circulă pe drumurile din administrare. Una din ţintele mandatului meu este să avem o infrastructură bună, dar să fie folosită confirm legii”, a mai precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de Agenția Națională de Presă.