Concurență pentru Elon Musk. Mercedes-Benz a anunțat că a atins nivelul 3 de automatizare, care necesită mai puține intervenții din partea șoferului

Concurență pentru Elon Musk. Mercedes-Benz a anunțat că a atins nivelul 3 de automatizare, care necesită mai puține intervenții din partea șoferului Sursă: Alex Drai | Dreamstime.com

Mercedes-Benz intenționează să introducă un nivel superior de conducere autonomă pentru clienții săi din SUA până în a doua jumătate a anului 2023.

Sistemul „Drive Pilot” al companiei auto germane este echipat cu funcții de conducere autonomă de nivel 3, bazate pe standardele stabilite de Societatea Inginerilor Auto (SAE).

Această funcție va fi disponibilă ca opțiune pentru modelele Mercedes-Benz S-Class și EQ Sedan, din 2024, a precizat compania. În Germania, sistemul costă 5.300 de dolari la Clasa S și aproximativ 8.000 de dolari la modelul EQS, potrivit Auto News Europe.

Spre deosebire de un sistem de nivel 2, care necesită o supraveghere constantă din partea șoferului în timp ce vehiculul conduce și accelerează, automatizarea de nivel 3 oferă șoferilor mai multă libertate de acțiune.

Ne puteți urmări și pe Google News

SAE definește nivelul 3 ca fiind un sistem în care utilizatorul nu conduce fizic atunci când „funcțiile de conducere automată sunt activate - chiar dacă este așezat pe „scaunul șoferului”. Un șofer, de exemplu, își poate îndepărta atenția de la drum pentru a vorbi cu un pasager sau pentru a se uita la un film, potrivit The Drive, o publicație de știri auto care a testat sistemul Drive Pilot.

În timpul demonstrației, șoferul de test s-a jucat Tetris și a navigat pe internet în timp ce Mercedes EQS se ocupa de toate aspectele legate de condus.

Drive Pilot va permite vehiculului să meargă doar până la 65 de kilometri pe oră

Cu toate acestea, un sistem de nivel 3 necesită în continuare ca șoferul să fie capabil să recapete controlul vehiculului la un moment dat. Acest lucru înseamnă că un șofer nu poate adormi sau să își obtureze fața în timp ce vehiculul este în mișcare.

Sistemul este, de asemenea, restricționat la anumite condiții de drum, iar Mercedes-Benz a declarat că funcția Drive Pilot va permite vehiculului să meargă doar până la 65 de kilometri pe oră, potrivit businessinsider.com.

Cu toate acestea, Mercedes-Benz pare să fie pe cale să depășească unii dintre principalii săi concurenți din domeniul vehiculelor electrice din SUA, inclusiv Tesla, Ford și GM, având în vedere data din 2023 pe care a stabilit-o pentru distribuirea mașinilor cu sistemul de conducere autonomă.

Promisiunile lui Elon Musk

Încă din 2015, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a promis că va furniza ceea ce Tesla numește caracteristici de „conducere autonomă completă” pentru vehiculele sale. Totuși, lansarea sa a fost fie amânată, fie s-a confruntat cu critici din partea legislatorilor, a experților în domeniul siguranței și a clienților.

Unii critici au acuzat, de asemenea, compania că își induce în eroare clienții prin faptul că a numit sistemul de conducere autonomă al companiei „Full Self-Driving”.

În noiembrie, Musk a anunțat „Full Self-Driving Beta” pentru clienții din America de Nord, însă sistemul este încă evaluat la nivelul 2, potrivit US News, ceea ce înseamnă că vehiculul necesită atenția totală a șoferului.

Funcția a atras aproape imediat atenția negativă a presei, cu rapoarte despre un Tesla Model S în modul „Full Self-Driving” care a provocat un carambol de opt mașini în zona golfului San Francisco în noiembrie.

Potrivit The Intercept, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a investigat 35 de accidente din 2016, în care a fost utilizat sistemul „Full Self-Driving” sau „Autopilot” al Tesla. Accidentele au provocat moartea a 19 persoane, a relatat publicația.

Mercedez-Benz a precizat în anunțul său că tehnologia sa este conformă cu reglementările statului Nevada, sugerând că sistemul autonom va fi disponibil doar pentru clienții cu sediul în Nevada. Mercedes-Benz a adăugat că a depus documente de certificare și în California.