Compania Blue Air, amendată cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate: „Sancțiunile date până acum au fost prea mici”

Compania Blue Air, amendată cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate: „Sancțiunile date până acum au fost prea mici”Blue Air. Sursa foto: Arhiva EVZ

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat de curând un control ce a avut în prim plan Blue Air. La final, președintele instituției, Horia Constantinescu, și-a exprimat regretele pentru faptul că operatorul aerian nu a fost sancționat din timp.

Inspectorii ANPC au urmărit modul în care au fost respectate prevederile legale privind serviciile furnizate de compania aeriană Blue Air. În acest sens, președintele ANPC a declarat că la câți bani lipsesc din buzunarele celor păgubiți, amenzile aplicate de ei sunt nesemnificative.

Mai mult, el și-a exprimat regretul cu privire la faptul că Blue Air nu a fost sancționată din timp. „Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, a transmis Constantinescu.

ANPC, în control la Blue Air

Controlul ANPC a vizat situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul său oficial, cât și pe pagina oficială de Facebook.

Astfel, comisarii au ajuns la concluzia că Blue Air utiliza practici comerciale incorecte pe scară largă.

„De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani.  Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă… Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare.

Oare câte curse trebuia să execute, în condițiile în care, fără propulsive, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit”, a declarat Horia Constantinescu.

Concluziile controlului ANPC în cadrul companiei aeriene Blue Air

În urma controlului efectuat, comisarii ANPC au ajuns la o serie de concluzii definitorii. Astfel, s-a decis că Blue Air Aviation nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autorităţile competente.

De asemenea, practica Blue Air a avut un caracter repetitiv, iar prejudiciile consumatorilor se ridică la 19.582.065,96 de euro. Totodată, un număr foarte mic de pasageri au primit banii înapoi de pe biletele anulate.

În acest sens, ANPC a decis să amendeze Blue Air cu încă 2.000.000 de euro pentru afectarea pe scară largă a consumatorilor, potrivit G4Media.