Cel mai bizar accident din istorie. Un mecanic român și-a urmărit locomotiva cu un taxi și a murit zdrobit sub șine

Cel mai bizar accident din istorie. Un mecanic român și-a urmărit locomotiva cu un taxi și a murit zdrobit sub șine

Un mecanic de 55 de ani din Odorheiu Secuiesc şi-a părăsit locomotiva preț de câteva clipe. Ulterior, locomotiva a plecat singură din gară. Mai mult decât atât, ea chiar a parcurs nu mai puţin de 32 de kilometri. Cu toate acestea, evenimentul s-a sfârșit tragic pentru bărbat.

Un fapt care pare fără logică și în zilele noastre a făcut ca un ceferist să fie omorât chiar de locomotiva pe care o conducea. Cu toate că evenimentul s-a petrecut cu ani în urmă, tragedia încă șochează foarte multă lume.

Mecanicul Ion Colceriu, în vârstă de 55 de ani când a fost produs incidentul, a făcut, în gara din Odorheiu Secuiesc, o manevră obişnuită pe DHC (Diesel Hidraulică tip C – în limbaj tehnic). Este vorba de o locomotivă folosită pentru manevră în general. Totuși, ea poate însă remorca și un tren de călători sau de marfă, dar de lungime şi încărcătură mici. Locomotiva are 1.250 de cai-putere.

Manevra se execută simplificat, fără mecanic ajutor. Ion a fost readus de compania de transport feroviar Regiotrans ca mecanic după doi ani de pensie CFR. El lucra doar de două zile când s-a produs incidentul. De asemenea, decizia de a munci din nou s-a bazat pe pensia mică pe care o avea, 1.400 de lei. Dorin Filip, cel care îi era cel mai bun prieten, a mărturisit ceea ce crede el că s-a întâmplat, de fapt. „Eu îmi explic, prin faptul că sunt mecanic, dar tot nu reuşesc să înţeleg cum s-a întâmplat una ca asta.“

Ne puteți urmări și pe Google News

Salvarea a venit de la trenul de pasageri

După ce Ion a fost lovit și omorât de locomotiva care a plecat singură, s-a încercat oprirea acesteia prin toate mijloacele posibile. Traseul pe care l-a urmat a trecut chiar de două ori pe lângă o șosea, dar norocul a fost că nicio mașină nu se afla în zonă. Pentru a se încerca oprirea ei, la Cristuru Secuiesc s-au aşezat în drumul locomotivei saboţi, câte şase pe fiecare şină, şi traverse de beton. În ciuda acestor lucruri,  locomotiva le-a spulberat cu plugul și și-a continuat drumul.

Ulterior, s-a luat hotărârea ca trenul Regio care avea plecare la 11.20 spre Sighişoara să pornească în urmărirea locomotivei, fără pasageri. Trenul a reușit să o ajungă din urmă la Secuieni, după 32 de kilometri. Ulterior, un mecanic a sărit în locomotivă și a reușit să o oprească din drumul ei care putea face și alte victime.

„E o tragedie cu noroc, putem spune. Se puteau înregistra multe alte victime. Până la urmă, din primele cercetări făcute, se pare că mortul e vinovat, ca în multe alte cazuri de altfel. Nu cred că se va face vreun dosar penal sau altceva, cazul pare clar, chiar dacă e un caz ciudat cum nu am mai întâlnit în toată cariera mea de procuror“, a precizat pentru EVZ Andrei Erdos, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Odorhei.

Cum a murit mecanicul locomotivei

Pe peron erau oameni care au văzut cum locomotiva pleacă singură şi au început să strige după mecanic. „Nu trăsese frâna şi, cum era pantă, locomotiva a plecat lin. Nelu s-a întors, a alergat după ea, a încercat să urce prin spate, dar n-a reuşit pentru că a alunecat prima dată“, spune Dorin Filip. Dacă Ion a observat că nu reușește să ajungă locomotiva, el a ieșit din gară și a luat un taxi pentru a ajunge într-o stație pentru a întâmpina locomotiva. După șase kilometri el s-a oprit la Feliceni. Bărbatul ar fi fost însoțit de un alt coleg, Csaki. Soția celui din urmă a fost și cea care a mărturisit că Csaki a fost cel care a văzut cum s-a produs tragedia. „Au coborât din maşină, iar Colceriu a început să alerge în direcţia din care venea locomotiva. Voia să se agaţe de barele metalice ale scării frontal-laterale şi apoi să se ajute de forţa braţelor ca să rămână pe locomotivă“, spune Dorin Filip.

Locomotiva care mergea cu 25km/h, vârsta bărbatului şi ghinonul au făcut ca mecanicul să cadă şi să fie aruncat sub roţi. Așadar, el a murit aproape instantaneu, iar locomotiva şi-a continuat drumul lin, uşor în pantă, în direcţia Sighişoara. Csaki a anunţat impiegatul din Odorhei prin telefon. „Apoi eu am primit un telefon de la impiegat, care mi-a spus că a fost sunat de Nicolae Csaki şi că trebuie repede trimisă o Salvare la Feliceni“, a declarat agentul Nicu Pista, de la Poliţia Transporturi Feroviare din Odorheiu Secuiesc.

De ce a pornit locomotiva de una singură

Tristul eveniment a pornit de la o înclinaţie aproape invizibilă care a făcut ca locomotiva lui Ion Colceriu să plece singură spre Sighişoara. „Panta din gara de la Odorhei e mică, are o înclinaţie de doi centimetri la 1.000 de metri. Însă locomotiva neasigurată, cu motorul pornit, se duce uşor chiar şi pe o pantă ca asta“, a explicat Filip, prietenul lui Colceriu.

De asemenea, el a mai găsit un motiv din cauza căruia Ion nu ar fi văzut că locomotiva a început să plece singură. La linia unu venise un tren de marfă, iar bărbatul ucis a mers până în depou unde a dus niște vagoane. Ulterior, el s-a întors la linia patru. „Acolo, nu înţelege încă nimeni de ce, a lăsat locomotiva pornită, s-a dat jos, a trecut prin trenul de pe lina 1 şi o perioadă nu l-a văzut nimeni. Probabil că a coborât pentru nevoi personale, altfel nu se explică“, spune colegul mecanicului ghinionist.