Evenimentul Zilei > Actualitate > Bananele, fructele cu cei mai mulți carbohidrați. Cum îți afectează dinții acest lucru
Bananele, fructele cu cei mai mulți carbohidrați. Cum îți afectează dinții acest lucru

Bananele, fructele cu cei mai mulți carbohidrați. Cum îți afectează dinții acest lucru

Dinții noștri sunt expuși permanent acizilor rezultați din descompunerea carbohidraților din alimente. Acest lucru poate duce la scăderea pH-ului din gură la un nivel care afectează smalțul dinților și apariția cariei. Stomatologii au întocmit un top al carbohidraților conținuți în fructele pe care le consumăm zilnic.

Toate alimentele și băuturile înfluentează mediul oral, afirmă medicii stomatologi. Dacă vrem să avem o dantură sănătoasă e bine știm că fluorul ajută la prevenirea formării cariilor, dar nu are acțiune de neutralizare a acizilor rezultați din zaharuri în placa bacteriană, cauza numărul unu a formării cariilor.

Medicii stomatologi recomandă pe lângă pastele de dinți cu agenți de neutralizare a acizilor din zaharuri să mâncăm multe fructe. Și acestea conțin carbohidrați dar într-o cantitate mult mai mică decât alte alimente.
Astfel, 100 de grame de banana conțin 22,8 grame de carbohidrați, mandarinele 13,3 grame, ananasul 13,1 grame, iar grapefruitul 8,1.
Portocalele au 11,8 grame, perele 15,4, iar kiwi 14,7.

Medicii stomatologi mai spun că o pastă de dinți care combină fluorul cu agenții de neutralizare a acizilor din zaharuri duce la o remineralizare de patru ori mai mare a leziunilor incipiente de carie, comparative cu o pastă care conține numai fluor în aceeași concentrație.
Potrivit unui studiu al companiei Colgate-Palmolive, în București, prevalența cariei dentare la copiii cu vîârste între 10 și 17 ani este de 75%.

Specialiștii în igienă orală ne sfătuiesc să respectăm câteva reguli minime pentru a avea dinți sănătoși:

Periați-vă dinții corect de 2 ori pe zi timp de 2 minute cu pastă de dinți cu fluor;

Schimbați periuța de dinți o dată la 3 luni

Vizitați medicul stomatolog în mod regulat;

Folosiți mijloace suplimentare de igienă orală (apa de gură, ața dentară);

Limitați numărul gustărilor între mese.

 

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: