Numărul mare de accidente feroviare din ultima vreme a dus la o concluzie îngrijorătoare, care se referă la infrastructura feroviară, și anume că că aceasta nu a mai fost modernizată de mai bine de 40 de ani.

Florin Dobrescu, președintele Federației Naționale ”Drum de Fier” a spus că pe lângă starea proastă a infrastructurii feroviare, o altă cauză se referă la supraîncărcarea vagoanelor de marfă. „Se poate întâmpla oricând o altă deraiere. Dincolo de problemele serioase de la infrastructură, nimeni nu ține cont de limita de tonaj. Vagoanele nu sunt cântărite de nimeni, sunt încărcate ‘la ochi’. Ceea ce este îngrijorător este că tronsonul București-Craiova nu este pe niciun coridor european, drept pentru care nu se poate obține finanțare nerambursabilă în vederea modernizării lui”, a declarat Florin Dobrescu.

Liniile de cale ferată sunt uzate și din această cauză apare fenomenul de patinare a trenurilor, cu consecința deraierii trenurilor. „Au trecut mai bine de 40 de ani de la ultima refacție serioasă. Locul în care trebuie intervenit cu prioritate este viaductul Cârcea, pentru că dacă nu se va mai putea circula nici pe firul 1 nu se va mai asigura legătura între București și Timișoara, prin sudul țării”, a mai spus Florin Dobrescu, pentru clubferoviar.

Dobrescu a dat și un exemplu, cel al magistralei 900, București-Craiova-Timișoara, unde a avut loc ultimul incident feroviar grav, la Drăgănești Olt, unde mai multe vagoane ale unui tren de marfă au deraiat, la trecerea peste un pod. La momentul producerii evenimentului, pe această magistrală feroviară erau 58 de restricții de viteză, cu zece mai mult decât acum un an.