Avertisment crunt pentru piața muncii din România. Una dintre cele mai importante meserii riscă să dispară

Avertisment crunt pentru piața muncii din România. Una dintre cele mai importante meserii riscă să dispară sursă: arhivă

În spațiul public s-a lansat deja ideea potrivit căreia zeci de mii de români riscă să rămână fără locuri de muncă, având în vedere procesul rapid de digitalizare cu care ne confruntăm. Rectorul de la Universitatea Politehnică din București, Mihnea Costoiu, a lansat însă un nou avertisment. Una dintre meseriile importante pe piața muncii riscă să dispară.

România se confruntă cu o criză semnificativă de specialiști în transportul feroviar. Deși foarte puțini oameni se mai pregătesc să devină ingineri, raportat la nevoile pe care țara noastră le prezintă din acest punct de vedere, Universitatea Politehnică din Capitală ar putea să fie, pe viitor, singura care să se ocupe temeinic de studenți pentru a-i specializa în domeniul feroviar.

Criza semnificativă de ingineri în România

Avertismentul vine din partea rectorului instituției universitare, Mihnea Costoiu, care în cadrul dezbaterii „Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?” a amintit că, de-a lungul timpului, tot mai multe școli de maeștri și postliceale au fost desființate pe teritoriul țării noastre.

„Eu o spun foarte puternic și foarte apăsat. Probabil că vom rămâne singura universitate pe termen scurt care va mai pregăti oameni pentru Calea Ferată, vorbim de ingineri și încercăm, singuri deocamdată și câțiva privați, să facem și vechile școli de maeștri, postliceale pentru medii, pentru oamenii care sunt mediu calificați.

Ne puteți urmări și pe Google News

Rectorul Universității Politehnice: „Nu știu cât vom mai rezista”

Nu mai există mecanici de locomotivă, nu mai există o serie întreagă de meserii și știm cu toții, nu vreau să... toată lumea din Calea Ferată știe, spuneau și sindicatele mai devreme, nu știu cât vom mai rezista să mai păstrăm această specializare, dar cu îndârjire o păstrăm.

Inginerii în general sunt foarte puțini, o criză majoră de ingineri, am tot vorbit, nu vreau să insist, dacă până la urmă decidenții din Calea Ferată vor hotărî sau vor decide la un moment dat ca în aceste planuri să intre și resursa umană, încă suntem aici”, a declarat Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnice București, citat de dcnews.ro.

Activitățile inginerilor tehnici, preluate de roboți

În altă ordine de idei, multe dintre activitățile prestate de angajați vor fi gestionate de roboți. Casierii vor fi înlocuiți de case de marcat self-pay, în timp ce mâncarea se va servi la fereastră cu drona. Nu este un mit, ci o realitate. Totul este o chestiune de timp.

„Aș prefera să zic că joburile nu vor dispărea, ci se vor transforma. În 5-10 ani, cu ajutorul tehnologiei, noi vom fi niște manageri ai unor roboți care ne vor ajuta să facem lucruri pe care le făceam înainte mai eficient și mai eficace”, a declarat directorul de marketing Simona Mincu.

Arhivistul de odată va lua forma analistului de date, care procesează informațiile stocate într-un server. Agentul de publicitate, care se ocupa de distribuirea fizică a pliantelor, va fi înlocuit de agenți de vânzări digital și marketing online. Activitățile inginerilor tehnici de la locul de muncă vor fi preluate de roboți în cadrul procesului numit digital transformation. Zeci de mii de români riscă, astfel, să rămână fără locuri de muncă.