Evenimentul Zilei > Social > Atenție. Ne aflăm în plin sezon al gripelor și răcelilor. Cum contracarăm neplăcerile cauzate de acestea
Atenție. Ne aflăm în plin sezon al gripelor și răcelilor. Cum contracarăm neplăcerile cauzate de acestea

Atenție. Ne aflăm în plin sezon al gripelor și răcelilor. Cum contracarăm neplăcerile cauzate de acestea

Ne aflăm în plin sezon al răcelilor, virozelor şi al gripelor. Acum toată atenția este mutată în lupta cu pandemia care nu ne dă pace. Cu toate acestea răcelile și virozele de sezon nu trebuiesc ignorate. Iată câteva trucuri, la îndemâna oricui, care ne pot scăpa de gripă sau răceală. 

Pentru a nu ne lăsa răpuşi de o gripă sau de o răceală severă, este bine să fim precauți. Putem face un vaccin antigripal, putem să evităm contactul cu persoane care deja au probleme de sănătate, putem să ne îmbrăcăm mai bine dacă suntem sensibile sau putem avea grijă de alimentaţia noastră. Căci, în funcţie de ceea ce mâncăm, imunitatea poate fi mai mare sau mai scăzută.

Rețete pentru a preveni o răceală

Pe lânga vaccin, avem și alimente care ne ajută. Iată care sunt acestea

USTUROIUL. Atunci când simţi că răceala îţi dă târcoale, usturoiul poate face minuni, deoarece conţine mai mult de douăzeci de substanţe antivirale şi antibacteriene. Este cel mai puternic aliment care luptă eficient cu răceala. Poţi să îl consumi în formă crudă, dar dacă nu îţi este recomandat sau te împiedică mirosul, nu-l lăsa deoparte, ci adaugă-l în mâncare. Mic truc: curăţă-l, mărunţeşte-l şi lasă-l să stea 15-20 de minute înainte de a-l folosi la gătit, deoarece se activează enzimele care întăresc sistemul imunitar.

ECHINACEEA. Studiile efectuate până în prezent au dovedit că echinaceea întăreşte sistemul imunitar, luptând împotriva simptomelor de răceală, gripă şi alte infecţii. Echinaceea poate fi administrată sub formă de tinctură, capsule sau ceai.

 VARZA. Este o sursă excelentă de vitamina C, dar conţine şi cantităţi importante de fibre, mangan, acid folic, vitamina B şi acizi graşi omega-3. O poţi găsi cu uşurinţă şi în sezonul rece. Nu te limita doar la varză, poţi să alegi orice legumă din familia cruciferelor: varză roşie, varză de Bruxelles, broccoli, conopidă.

MIGDALELE. Datorită conţinutului bogat în vitamina E şi în complexul vitaminic B, migdalele întăresc organismul şi-l apără de efectele nocive ale stresului. Aşadar, dacă ai poftă de o gustare nu ezita să consumi un pumn de migdale crude şi nesărate.

GRAPEFRUITUL. Este bogat în minerale, mai ales în fosfor, potasiu şi magneziu, dar şi în vitaminele C, B1, B2, PP şi ne fereşte cu succes de viroze şi răceli. Dacă urmezi un tratament, consultă medicul înainte de a consuma grapefruit, deoarece poate să interacţioneze cu anumite medicamente (cum ar fi cele pentru colesterol).