Alimentele pe care nu le mai cumpără românii. Scădere drastică a vânzărilor

Alimentele pe care nu le mai cumpără românii. Scădere drastică a vânzărilor

Românii cumpără din ce în ce mai puține produse lactate, iar cifrele o confirmă. Anul trecut, veniturile companiilor de fabricare a produselor lactate și a brânzeturilor au scăzut cu aproximativ 18% față de 2017. 

Veniturile companiilor din sectorul de fabricare a produselor lactate și brânzeturilor au ajuns la 3,8 milioane de lei, arată un studiu realizat de Coface România.

„Studiul a agregat datele a 448 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2018 şi care au generat o cifră de afaceri consolidată de 3,8 miliarde lei. Ponderea cotei de piaţă cumulate deţinute de cei mai importanţi zece jucători este de 58%, ceea ce indică un grad crescut de concentrare”, arată studiul.

La sfârșitul anului trecut, 44% dintre companii au înregistrat pierderi nete, dintre care 26% dintre companii au avut o pierdere mai mare de -20%. Doar 5% dintre companii au generat profit peste 20%.

Ne puteți urmări și pe Google News

România are nevoie urgentă de investiții în infrastructură

Lipsa infrastructurii rutiere și logistice crește alarmant prețurile la raft. Astfel, acesta ajunge să fie de 5 ori mai mare decât cel de achiziție.

„Doar un litru din aproape patru obţinuţi este livrat către procesatorii de lapte, context în care deşi România se situează pe locul 10 în UE ca producţie de lapte crud, este doar pe locul 20 din punct de vedere al laptelui trimis spre procesare. Acest aspect este determinat de preţul scăzut de achiziţie, dar şi de concurenţa produselor din import mai ieftine. În acelaşi timp, preţul la raft al laptelui este şi de cinci ori mai mare decât cel de achiziţie, acesta fiind justificat de procesatori prin costurile de transport (costuri de combustibil, accize, roviniete, infrastructura precară, etc) (...) Aceasta demonstrează că România are nevoie urgent de investiţii masive în infrastructura rutieră şi logistică, pentru a reduce costul de transfer al produselor pe fluxul de producţie – distribuţie – retail", a declarat Iancu Guda, reprezentant Coface România.