Va fi lansată o nouă versiune a aplicaţiei Revisal. Ce trebuie să știe angajatorii
- Maria Dima
- 5 aprilie 2023, 13:18
Inspecția Muncii a anunțat că luni, 10 aprilie, va fi lansată o nouă versiune a aplicaţiei Revisal (6.0.9), pe care toţi angajatorii vor trebui să o folosească pentru a transmite date despre contractele de muncă modificate, încetate sau încheiate.
Versiunea curentă a aplicaţiei Revisal a fost pusă la dispoziţia angajatorilor în luna decembrie a anului 2020.
„Începând cu data de 10 aprilie 2023, va fi disponibilă o nouă versiune a aplicaţiei Revisal, 6.0.9. După această dată, transmiterea registrului va putea fi efectuată numai pentru fişiere de tip .rvs generate sau validate prin versiunile 6.0.8/6.0.9 ale aplicaţiei Revisal”, se arată pe site-ul Inspecției Muncii.
Aplicația Revisal. Cum funcționează
Versiunea 6.0.8 a aplicaţiei Revisal poate fi instalată numai dacă există deja pe staţia de lucru versiunea 6.0.7 sau nu aţi avut nicio altă versiune de Revisal instalată anterior. Pentru instalarea Revisal 6.0.8 nu este necesară dezinstalarea versiunii anterioare a aplicaţiei Revisal, 6.0.7. Utilizatorii care au instalată versiunea 5.0.8 a aplicaţiei, în mod obligatoriu, îşi vor instala mai întâi versiunea 6.0.5 a aplicaţiei şi ulterior, vor efectua trecerea la versiunile 6.0.6, 6.0.7, după care vor instala versiunea 6.0.8.
„Angajatorii care în prezent utilizează versiunea Revisal 5.0.8, nu vor putea transmite. Pentru actualizarea aplicaţiei Revisal, este recomandat să urmaţi instrucţiunile cuprinse în Ghidul de instalare şi utilizare. Pentru securitatea datelor, este indicat ca înainte de orice operaţiune legată de instalarea unei noi versiuni a aplicaţiei Revisal, să efectuaţi o copie de siguranţă a bazei de date”, mai precizează Inspecția muncii.
Când vor avea acces angajații la Revisal
HG 1.164/2022 stabilește că, pentru a avea acces online salariații sau foștii salariați, vor trebui să obțină numele de utilizator și parola pentru acces. Acest lucru se va face prin depunerea documentației fizic sau online.
Obținerea numelui de utilizator și parola pentru registru se va putea face în nume propriu sau prin împuterniciți. În al doilea caz, este nevoie de o procură specială în acest sens.
Documentele necesare sunt obținerea accesului la Revisal sunt următoarele: solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei, cartea de identitate, în original sau scanată, dacă documentele se depun online. În plus, vei avea nevoie și de o procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original. Aceste documente vor putea fi depuse și online, prin e-mail către ITM-ul corespunzător. Persoanele solicitante pot face acest lucru doar dacă dețin semnătură electronică calificată.