Industria auto se confruntă cu una dintre cele mai mari crize. Cât trebuie să aștepți pentru a primi mașina dorită

Industria auto se confruntă cu una dintre cele mai mari crize. Cât trebuie să aștepți pentru a primi mașina dorită

Sunt vești foarte proaste pentru toți șoferii. De parcă scumpirea accelerată a carburanților n-ar fi fost destul... Așa că, indiferent de probleme, e mai bine să te gândești cum să-ți repari și să-ți întreții automobilul.

Persoanele care vor să își cumpere o mașină nouă trebuie să se înarmeze cu răbdare pentru că pot aștepta și doi ani până când vor primi autovehiculul. Piaţa auto trece printr-o criză fără precedent cauzată de pandemie, războiul din Ucraina şi criza economică.

Vânzările de mașini noi au crescut cu aproape 8% față de anul trecut în primele luni ale anului 2022. Așadar, dacă în 2021 au fost achiziționate 88 de mii de unități, anul 2022 a înregistrat peste 95 de mii de vânzări. Topul vânzărilor este condus de Dacia. Au fost vândute peste 27.000 de bucăți. Ulterior, cele mai multe vânzări le-au înregistrat Toyota Hyundai, Ford Skoda şi Volkswagen, între șase mii și opt mii de unități. De asemenea, top 10 este completat de Renault, Peugeot, Mercedes și Kia.

Dealerii auto susțin că vânzările ar fi fost şi mai mari dacă pe piaţă erau mai multe modele noi. De asemenea, persoanele care își doresc o mașină nouă au de așteptat o perioadă lungă de timp deoarece pandemia a închis fabrici din întreaga lume. În același timp, criza semiconductorilor de anul acesta a prelungit termenele de livrare.

„Termenele de livrare pentru aproape orice fel de marca şi model variază între un an şi doi ani”, a precizat Andrei Dumitrescu, dealer auto. Adrian Mitrea, analist al pieței auto, a precizat că „Pentru unele modele, nici măcar nu există un termen oficial de livrare, pentru că atât de complicată este problema microcipurilor şi problema logistică încât orice termen avansat este doar o estimare”.

Care sunt preferințele din acest an pentru mașini

Mai mult decât atât, și pentru o maşină Dacia, clientul poate aştepta câteva luni până să o poată conduce. „Dacă ar fi să iau un exemplu, să vorbim despre Duster sau Sandero Stepway, un client care-şi configurează acum o maşină poate să o primească în una, două luni. Apoi, dacă vorbim de Logan, termenele de livrare ar fi undeva un trei-patru luni, pentru Logan şi Jogger”, a subliniat Dana Copaciu, brand manager Dacia.

Acest lucru ar putea face ca preţurile să crească în lunile următoare. În ceea ce privește reducerile auto, Dumitrescu a adăugat că nicio companie nu are de gând să ofere un discount. În plus, clienții acceptă ca mașina să fie orice culoare, configurație și chiar orice model În același timp, „A crescut foarte mult interesul românilor pentru SUV-uri cu tracțiune integrală. A crescut interesul pentru mașinile asiatice”, a spus Daniela Marin, director vânzări reprezentanță auto, informează Antena 3 CNN.

Ne puteți urmări și pe Google News