1 martie, ziua de Mărțișor, o sărbătoare importantă care vestește debutul primăverii. Și cum toată lumea încearcă să cumpere cele mai atractive mărțisoare, există și riscul de-a achiziționa obiecte de calitate îndoielnică. Oficialii de la Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au lansat un avertisment. Legat de locul de unde alegem să cumpărăm mărțișoare.

1 martie, un mărțișor care se poate dovedi a fi doar o tinichea

„Mărţişoarele se vând peste tot, la tarabe, supermarket-uri, magazine de bijuterii și târguri de cadouri organizate. În perioada premergătoare zilelor de 1 și 8 martie. Dacă optăm pentru o bijuterie fină din aur, argint sau bătută cu pietre semipreţioase, ar fi bine să o cumpărăm numai din magazine autorizate care vând bijuterii.

Un mărţişor din argint vândut la colţ de stradă şi care costă câțiva lei nu poate fi din argint. Oferirea drept mărțisor a unei bijuterii din metal prețios, cu sau fără pietre prețioase, a devenit din ce în ce mai obișnuită. Astfel că piața metalelor prețioase oferă o gamă foarte largă de produse, de la clasicele modele de mărțișoare la bijuteriile foarte sofisticate”. A declarat Paul Anghel, șeful ANPC, conform Antena3.

„Informarea poartă un rol esențial înainte de cumpărarea propriu-zisă”

„Nu cumpărați mărţişoare cu ambalajul rupt, mototolit, murdar sau pătat. Și ambalajul contează foarte mult. Verificați ca şnurul să nu se desprindă, să nu se deşire şi să fie de calitate. Pentru consumatori, informarea poartă un rol esențial înainte de cumpărarea propriu-zisă”. A mai precizat oficialul.

În această perioadă înflorește o afacere cu metale prețioase. „În această perioadă un pericol real la achiziționarea de mărțișoare/bijuterii din metale prețioase îl reprezintă contrafacerile. Contrafacerile în domeniul metalelor prețioase sunt multe și pot îmbrăca diverite forme precum: Imitațiile: există mai multe metale și aliaje ce pot semăna vizual cu metalele prețioase.

Atunci când sunt realizate bijuterii sau alte obiecte din aceste metale, ele ar putea induce în eroare și un ochi mai experimentat decât al consumatorului obișnuit, dacă nu se realizează o analiză specifică.” A mai avertizat șeful ANPC.